ŠINDELKOVÁ, Monika a Irena PLUCKOVÁ. Rešerše odborné literatury týkající se prekonceptů jako východiska k problematice miskonceptů. In Šulcová Renata, Matúš Ivan (eds.). 11. Mezinárodní seminář studentů doktorského studia oboru Didaktika chemie. Sborník příspěvků. první. Praha: Nakladatelství P3K s.r.o., 2016, s. 116-119. ISBN 978-80-87343-59-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Rešerše odborné literatury týkající se prekonceptů jako východiska k problematice miskonceptů
Název anglicky Literature search of topic preconceptions as the starting point to the misconception
Autoři ŠINDELKOVÁ, Monika a Irena PLUCKOVÁ.
Vydání první. Praha, 11. Mezinárodní seminář studentů doktorského studia oboru Didaktika chemie. Sborník příspěvků. od s. 116-119, 4 s. 2016.
Nakladatel Nakladatelství P3K s.r.o.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-87343-59-3
Klíčová slova česky Miskoncept; prekoncept; žákovo pojetí učiva; anorganická chemie; prvky periodické soustavy.
Klíčová slova anglicky Misconception; Preconception; Student´s conception; Inorganic chemistry; Elements of the periodic system.
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Mgr. Monika Bortlíková, učo 322537. Změněno: 9. 3. 2016 15:15.
Anotace
Každý žák si přináší ze svého každodenního života mnoho osobních zkušeností a představ. Tyto představy o různých pojmech a tématech mohou být někdy mylné či naprosto špatné. Pro shrnutí těchto představ používáme komplexní pojem miskoncepce (miskoncept). Miskoncepty úzce souvisí a v jistém slova smyslu vychází z prekonceptů, s nimiž každý žák do vzdělávacího procesu vstupuje. Tento příspěvek je zaměřen na literární rešerši právě problematiky prekonceptů v rámci přírodovědných předmětů a to autorů odborných publikací v České republice a částečně i zahraničních autorů.
Anotace anglicky
Every student brings from his everyday life many personal experiences and ideas. These ideas about the different concepts and topics can sometimes be mistaken or completely wrong. We use term misconception. Misconceptions are closely related with preconceptions that start the educational process for students. This paper focuses on a literature search preconceptions issues of science subjects. These are authors of specialized publications in the Czech Republic and some foreign authors.
VytisknoutZobrazeno: 19. 9. 2024 19:36