PELÁNEK, Radek. Metrics for Evaluation of Student Models. Journal of Educational Data Mining. 2015, roč. 7, č. 3, s. 1-19. ISSN 2157-2100.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Metrics for Evaluation of Student Models
Autoři PELÁNEK, Radek (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Journal of Educational Data Mining, 2015, 2157-2100.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14330/15:00086954
Organizační jednotka Fakulta informatiky
Klíčová slova anglicky student modeling; evaluation; metrics
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Mgr. Radek Pelánek, Ph.D., učo 4297. Změněno: 2. 9. 2020 08:56.
Anotace
Researchers use many different metrics for evaluation of performance of student models. The aim of this paper is to provide an overview of commonly used metrics, to discuss properties, advantages, and disadvantages of different metrics, to summarize current practice in educational data mining, and to provide guidance for evaluation of student models. In the discussion we mention the relation of metrics to parameter fitting, the impact of student models on student practice (over-practice, under-practice), and point out connections to related work on evaluation of probability forecasters in other domains. We also provide an empirical comparison of metrics. One of the conclusion of the paper is that some commonly used metrics should not be used (MAE) or should be used more critically (AUC).
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 15:34