Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{1338754, author = {Češková, Tereza}, booktitle = {XV. Kvalitatívny prístup a metódy vo vedách o človeku: Pätnásť rokov kvality? Kritický pohľad na stav kvalitatívneho výskumu}, keywords = {interaction, problem-oriented task; primary education, conversation analysis}, language = {cze}, title = {Interakce mezi učitelem a žáky při analyzování problémově orientované učební úlohy: mikroanalýza}, year = {2016} }
TY - CONF ID - 1338754 AU - Češková, Tereza PY - 2016 TI - Interakce mezi učitelem a žáky při analyzování problémově orientované učební úlohy: mikroanalýza KW - interaction, problem-oriented task KW - primary education, conversation analysis N2 - Příspěvek se zabývá kvalitativní analýzou problémově orientované výukové situace. U těchto situací rozlišujeme 7 fází jejich řešení, z nichž se zaměřujeme na fázi stěžejní: analyzování problémově orientované úlohy (dále POU). Analyzována bude vybraná situace z videozáznamu z hodiny přírodovědy na 1. stupni ZŠ, a to pomocí konverzační analýzy. Z mikroanalýzy vyplývá, že ačkoliv řešení POU je rámcově vedeno učitelkou pomocí výměn typu IRF, dochází na několika místech k vzájemné reaktivnosti žáků bez iniciace učitelkou. Analýza se tedy zaměřuje na organizaci střídání replik během analyzování POU, které se vzájemnou reaktivností žáků odlišuje od běžné frontální výuky. Mikroanalýza vybrané části situace umožňuje lépe pochopit, jak v rámci frontální výuky dochází v interakci učitelky a žáků k řešení POU. ER -
ČEŠKOVÁ, Tereza. Interakce mezi učitelem a žáky při analyzování problémově orientované učební úlohy: mikroanalýza. In \textit{XV. Kvalitatívny prístup a metódy vo vedách o človeku: Pätnásť rokov kvality? Kritický pohľad na stav kvalitatívneho výskumu}. 2016.
|