KATRŇÁKOVÁ, Hana, Hana REICHOVÁ, Alena HRADILOVÁ, Kateřina SEDLÁČKOVÁ, Libor ŠTĚPÁNEK, Štěpánka BILOVÁ, Barbora CHOVANCOVÁ, Kateřina POŘÍZKOVÁ, Robert HELÁN, Blanka POJSLOVÁ a Eva SLOŽILOVÁ. Language Centres in Higher Education: Sharing, Innovations, Research, Methodology and Best Practices. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Language Centres in Higher Education: Sharing, Innovations, Research, Methodology and Best Practices
Název česky Language Centres in Higher Education: Sharing, Innovations, Research, Methodology and Best Practices
Autoři KATRŇÁKOVÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí), Hana REICHOVÁ (203 Česká republika, domácí), Alena HRADILOVÁ (203 Česká republika, domácí), Kateřina SEDLÁČKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Libor ŠTĚPÁNEK (203 Česká republika, domácí), Štěpánka BILOVÁ (203 Česká republika, domácí), Barbora CHOVANCOVÁ (203 Česká republika, domácí), Kateřina POŘÍZKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Robert HELÁN (203 Česká republika, domácí), Blanka POJSLOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Eva SLOŽILOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 2015.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Uspořádání konference
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Mezinárodní konference International conference
Kód RIV RIV/00216224:14640/15:00086999
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova česky languages centres; innovation; research; methodology; best practices
Klíčová slova anglicky languages centres; innovation; research; methodology; best practices
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 8. 4. 2016 14:56.
Anotace
Masaryk University Language Centre, being a dynamic organization of many educational as well as research interests, invited higher education teaching staff, researchers and managers to present, share and discuss their ideas in a creative atmosphere of the conference. There were four sections: Innovation, Research, Methodology and Best Practices. These main topics were approached through the following subtopics: innovation and pilot experiments in teaching LAP/LSP; innovations in academic writing; introducing alternative teaching methods, such as collaborative learning, autonomous learning, cross-cultural communication, creativity, critical thinking and other soft skills; new approaches to standardizing/personalizing language assessment and testing; ICT implementation; social media in language learning and teaching; continuous professional development, further staff education and training; University Language Centres – language policies implementation; University Language Centres – local, national and/or international networking strategies; management of university language centres; soft and personal skills development; ways of collecting and implementing feedback material, and quality management.
Anotace česky
Masaryk University Language Centre, being a dynamic organization of many educational as well as research interests, invited higher education teaching staff, researchers and managers to present, share and discuss their ideas in a creative atmosphere of the conference. There were four sections: Innovation, Research, Methodology and Best Practices. These main topics were approached through the following subtopics: innovation and pilot experiments in teaching LAP/LSP; innovations in academic writing; introducing alternative teaching methods, such as collaborative learning, autonomous learning, cross-cultural communication, creativity, critical thinking and other soft skills; new approaches to standardizing/personalizing language assessment and testing; ICT implementation; social media in language learning and teaching; continuous professional development, further staff education and training; University Language Centres – language policies implementation; University Language Centres – local, national and/or international networking strategies; management of university language centres; soft and personal skills development; ways of collecting and implementing feedback material, and quality management.
Návaznosti
CZ.1.07/2.2.00/28.0233, interní kód MUNázev: Inovace, metodika a kvalita jazykového vzdělávání a odborného vzdělávání v cizích jazycích v terciární sféře v ČR (Akronym: IMPACT)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Inovace, metodika a kvalita jazykového vzdělávání a odborného vzdělávání v cizích jazycích v terciární sféře v ČR, 2.2 Vysokoškolské vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 15:32