2015
Jasnost, strukturovanost a soudržnost jako aspekt kvality výuky v biologii
ŠEVČÍKOVÁ, KateřinaZákladní údaje
Originální název
Jasnost, strukturovanost a soudržnost jako aspekt kvality výuky v biologii
Název česky
Jasnost, strukturovanost a soudržnost jako aspekt kvality výuky v biologii
Název anglicky
Clarity, structure and consistency as an aspect of quality of teaching in biology
Autoři
ŠEVČÍKOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
XII. Studentská konference s biologickou, ekologickou a geologickou tematikou, 2015
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Konferenční abstrakt
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/15:00087115
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
jasnost; strukturovanost; soudržnost; kvalita výuky biologie
Klíčová slova anglicky
clarity; structure; consistency; quality of teaching biology
Změněno: 24. 3. 2016 14:31, Mgr. Kateřina Ševčíková
V originále
Co má být ve výuce jaké, aby to hovořilo ve prospěch její kvality. Při hledání odpovědi na tuto otázku se postupně konkretizují určité komponenty výuky a ve vztahu k nim určité charakteristiky. (Kvalita výuky přestavuje především oborově didaktický problém – výuka má totiž vést k tomu, aby se žáci něčemu naučili, přičemž ve hře je otázka vhodnosti a schůdnosti cest, které k tomu vedou. Vymezení jasnosti, strukturovanosti a soudržnosti jako tří (samostatných) oddělitelných charakteristik (kvalitní) výuky je pro teoretické účely možné, nicméně jejich operacionalizace pro účely empirického výzkumu představuje problém. Je totiž obtížné vymezit takové diferencující rysy pro každou ze tří charakteristik, které by bylo obtížné empiricky podchytit v běžné školní výuce. Významová blízkost pojmů J, S, S vede k tomu, že se v rámci operacionalizace jednoho z pojmů využívá jako jeho indikátoru.
Anglicky
What should be teaching how to make it spoke in favor of its quality. To answer this question gradually specifying certain components of education and in relation to them certain characteristics. (The quality of teaching chiefly industry-didactic problem - teaching takes the lead to ensure that pupils learn something while playing the appropriateness and feasibility of routes which for doing so. Definition clarity, structuring and cohesion as three (separate) detachable characteristics (quality) of instruction for theoretical purposes may, however, their operationalization for empirical research poses a problem. it is difficult to define a differentiating features for each of the three characteristics that would be difficult to empirically capture in a normal school classroom. Semantic proximity concepts J, S S leads to the fact that under the operationalization one of the terms is used as the indicator.
Návaznosti
MUNI/A/1438/2014, interní kód MU |
|