MALY, Susan. Specifika mezioborového dialogu v galerijní edukaci. In Mezi textem a obrazem – dialogy mezi literaturou a vizuální kulturou. 2016.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Specifika mezioborového dialogu v galerijní edukaci
Název česky Specifika mezioborového dialogu v galerijní edukaci
Název anglicky Specifics of interdisciplinary dialogue in the gallery education
Autoři MALY, Susan.
Vydání Mezi textem a obrazem – dialogy mezi literaturou a vizuální kulturou, 2016.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor Umění, architektura, kulturní dědictví
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky konference, galerijní edukace, interdisciplinarita, mezioborovost
Klíčová slova anglicky Conference, gallery education, interdisciplinarity
Štítky galerijní pedagogika, interdisciplinarita, konference, mezioborovost
Změnil Změnila: Mgr. Susan Maly, učo 266304. Změněno: 25. 3. 2016 23:33.
Anotace
Příspěvek nabídne náhled na oblast galerijní edukace se zřetelem na mezioborový dialog. Na příkladech autorkou realizovaných programů budou představeny jak přínosy interdisciplinárního pojetí galerijních programů, tak i jejich případná úskalí, která z tohoto pojetí edukace vyplývají. Nastoleny budou otázky směrující k problematice rovnocenného uplatnění výtvarné a mimovýtvarné oblasti v programu a poukázáno bude také na rozdílnost zájmu art-centrického a gnozeo-centrického proudu výtvarné (potažmo galerijní) pedagogiky. Akcentována bude především práce s dialogem slova a obrazu v galerijně-edukačních programech.
Anotace anglicky
Contribution will offer insight into the area of gallery education with a accent to interdisciplinary dialogue. On the examples the author implemented programs will be presented the benefits of an interdisciplinary concept of gallery programs, and the potential difficulties that this conception of education arise. It raised questions about the issue of equal application of artistic and non–artistic areas in the program and it will also point to the diversity of interests art-centric and gnozeo-centric art and gallery education. Highlight of the contribution will be a dialogue of words and pictures in gallery-educational programs.
VytisknoutZobrazeno: 3. 6. 2024 21:56