B 2014

Památky nás baví: Edukace jako cesta k rozvoji udržitelné péče o kulturní dědictví v České republice

HAVLŮJOVÁ, Hana; Kateřina CHARVÁTOVÁ; Dušan KLAPKO; Aleš FILIP; Martina VESELÁ et. al.

Základní údaje

Originální název

Památky nás baví: Edukace jako cesta k rozvoji udržitelné péče o kulturní dědictví v České republice

Název česky

Památky nás baví: Edukace jako cesta k rozvoji udržitelné péče o kulturní dědictví v České republice

Název anglicky

Enjoying Czech Heritage: Improving Sustainability of Heritage Care Through Education

Autoři

HAVLŮJOVÁ, Hana (203 Česká republika); Kateřina CHARVÁTOVÁ (203 Česká republika); Dušan KLAPKO (203 Česká republika, domácí); Aleš FILIP (203 Česká republika, domácí); Martina VESELÁ (203 Česká republika); Petr HUDEC (203 Česká republika); Petr HAVRLANT (203 Česká republika); Květa JORDÁNOVÁ (203 Česká republika); Naděžda REZKOVÁ PŘIBYLOVÁ (203 Česká republika); Anna SVOBODOVÁ (203 Česká republika); Dagmar WIZOVSKÁ (203 Česká republika); Tomáš WIZOVSKÝ (203 Česká republika) a Eva NEPRAŠOVÁ (203 Česká republika)

Vydání

Praha, 277 s. 2014

Nakladatel

Národní památkový ústav

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

Umění, architektura, kulturní dědictví

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/14:00080373

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-905631-1-7

Klíčová slova anglicky

National and Cultural Identity (NAKI) Project; National Heritage Institute; Care for cultural Heritage; Constructivism; education; lifelong learning

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 23. 5. 2016 09:38, Mgr. Michal Petr

Anotace

V originále

Publikace doprovází ve formě katalogu výstavu Památky nás baví, která byla určena všem, kdo se zajímají o teoretické i praktické otázky výchovy a vzdělávání v historickém prostředí, resp. památkové edukace. Cílovými skupinami byli především pracovníci památkové péče, učitelé ve všech stupních vzdělávání, volnočasoví pedagogové a iniciátoři komunitního života, kteří jsou nejčastěji účastni na vzniku, realizaci i hodnocení edukačních programů v historickém prostředí. Výstava však měla za cíl přilákat i širší publikum bez ohledu na věk a profesi, neboť popularizovala principy a výsledky celého projektu Vzdělávací role Národního památkového ústavu: Edukace jako klíčový nástroj zkvalitnění péče o kulturní dědictví České republiky.

Anglicky

This publication accompanied exhibition Enjoying Czech Heritage that was designed for those who are interested in both theory and practice of heritage education and learning. It is recommended to heritage professionals and teachers, community leaders and leisure time educators, who are involved in design, delivery, and evaluation of lifelong learning in the historic environment.

Návaznosti

DF12P01OVV014, projekt VaV
Název: Vzdělávací role Národního památkového ústavu: Edukace jako klíčový nástroj zkvalitnění péče o kulturní dědictví České republiky
Investor: Ministerstvo kultury ČR, Vzdělávací role Národního památkového ústavu: Edukace jako klíčový nástroj zkvalitnění péče o kulturní dědictví České republiky