ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. Průběh a výsledky projektu IMPACT v oblasti testování. In Trendy v jazykovém vzdělávání v terciární sféře v jazykových centrech na FF v ČR a SR II. - Testování a měření jazykových kompetencí, Olomouc. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Průběh a výsledky projektu IMPACT v oblasti testování
Název česky Průběh a výsledky projektu IMPACT v oblasti testování
Název anglicky Testing in the IMPACT Project: Procedures and Results
Autoři ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Trendy v jazykovém vzdělávání v terciární sféře v jazykových centrech na FF v ČR a SR II. - Testování a měření jazykových kompetencí, Olomouc, 2015.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14640/15:00087193
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova česky standardizace testování cizích jazyků; škála hodnocení; hodnocení produktivních dovedností; testování task-based
Klíčová slova anglicky standardization of foreign language testing; evaluation scale; evaluation of productive skills; task-based testing
Změnil Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 8. 4. 2016 15:01.
Anotace
This paper introduces the process of language testing standardization at Masaryk University. It shows its concrete results at the Language Centre department for Faculty of Arts and Faculty of Social Studies. Within the IMPACT project, a unified framework for testing was created, then the specifications for individual departments, languages and skills, and subsequently model tests and evaluation standards were developed. The test situation is introduced in a critical perspective and within considerations about future development of testing at the department.
Anotace anglicky
This paper introduces the process of language testing standardization at Masaryk University. It shows its concrete results at the Language Centre department for Faculty of Arts and Faculty of Social Studies. Within the IMPACT project, a unified framework for testing was created, then the specifications for individual departments, languages and skills, and subsequently model tests and evaluation standards were developed. The test situation is introduced in a critical perspective and within considerations about future development of testing at the department.
VytisknoutZobrazeno: 14. 5. 2024 05:10