NEŠLEHA, Josef. FINANCIAL LITERACY OF YOUNG PEOPLE IN THE CZECH REPUBLIC: RESEARCH INTO FACTORS AND COMPARISON OF SELECTED GROUPS. Online. In Dr. Ramandeep Kaur Chhina. ICISSS 2016 (Oxford) Conference Proceedings: International Conference on Interdisciplinary Social Science Studies. Oxford: FLE Learning Ltd, 2016, s. 72-78. ISBN 978-1-911185-02-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název FINANCIAL LITERACY OF YOUNG PEOPLE IN THE CZECH REPUBLIC: RESEARCH INTO FACTORS AND COMPARISON OF SELECTED GROUPS
Autoři NEŠLEHA, Josef (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Oxford, ICISSS 2016 (Oxford) Conference Proceedings: International Conference on Interdisciplinary Social Science Studies, od s. 72-78, 7 s. 2016.
Nakladatel FLE Learning Ltd
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50600 5.6 Political science
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
Kód RIV RIV/00216224:14560/16:00089643
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-1-911185-02-4
Klíčová slova anglicky financial literacy; group comparison; predictor; regression analysis; comparison
Změnil Změnil: Ing. Josef Nešleha, učo 369837. Změněno: 6. 1. 2017 07:20.
Anotace
The goal of the submitted article is to provide information concerning the research whose target is to find out whether exist some gaps between different groups of people in the Czech Republic in terms of financial literacy, especially comparison of financial literacy for males and females and comparison of rural and urban population. The target audience are people at the age between 18 and 30 years whose permanent residence is in the Czech Republic. Besides comparison of particular groups, another target is to analyse predictors of financial literacy. The research is based on a questionnaire which consists of two parts - the first is focused on demographic information about respondents, while the second one consists of questions testing respondent’s financial literacy. The tested areas are personal finance, interest rates, inflation, bank products, macroeconomic indicators and other related fields. The used methods are descriptive statistics, t-tests and linear regression.
Návaznosti
MUNI/A/0916/2015, interní kód MUNázev: Behaviorální a znalostní aspekty obchodování a oceňování finančních aktiv
Investor: Masarykova univerzita, Behaviorální a znalostní aspekty obchodování a oceňování finančních aktiv, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 19. 9. 2024 19:38