KUNC, Josef, František KRIŽAN, Kristína BILKOVÁ, Peter BARLÍK a Jaroslav MARYÁŠ. Are there differences in the attractiveness of shopping centres? Experiences from the Czech and Slovak Republics. Moravian Geographical Reports. AV ČR, Institute of Geonics, Czech Academy of Sciences, 2016, roč. 24, č. 1, s. 27-41. ISSN 1210-8812. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1515/mgr-2016-0003.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Are there differences in the attractiveness of shopping centres? Experiences from the Czech and Slovak Republics
Autoři KUNC, Josef (203 Česká republika, garant, domácí), František KRIŽAN (703 Slovensko), Kristína BILKOVÁ (703 Slovensko), Peter BARLÍK (703 Slovensko) a Jaroslav MARYÁŠ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Moravian Geographical Reports, AV ČR, Institute of Geonics, Czech Academy of Sciences, 2016, 1210-8812.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor Zemský magnetismus, geodesie, geografie
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Impakt faktor Impact factor: 2.149
Kód RIV RIV/00216224:14560/16:00089644
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.1515/mgr-2016-0003
UT WoS 000373436400003
Klíčová slova anglicky shopping centres; attractiveness; similarities and differences; Czech Republic; Slovak Republic
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: RNDr. Jaroslav Maryáš, CSc., učo 807. Změněno: 28. 7. 2017 17:51.
Anotace
The measurement and evaluation of the attractiveness of shopping centres in the Czech and the Slovak Republics is examined in this paper, countries which had experienced seventy years of development within a single state. The methodological basis for measuring the attractiveness of 130 shopping centres is an evaluation of the factors that can be described as objective (exogenous and endogenous) and subjective (in vivo and in vitro approach). An aggregate indicator of the overall attractiveness of each shopping centre was computed as a combination of the sub-variables. Based on previous international studies, the factors (variables influencing attractiveness) that are typical for shopping malls anywhere in the world, as well as for the original specific information for the Czech-Slovak retail environment, enable a generalization of the results at least to the East Central European level, and to carry out a comparison with any other market environment.
Návaznosti
MUNI/A/0943/2015, interní kód MUNázev: Nákupní centra a nákupní zvyklosti teenagerů: modelový příklad města Brna
Investor: Masarykova univerzita, Nákupní centra a nákupní zvyklosti teenagerů: modelový příklad města Brna, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 27. 7. 2024 17:54