2016
The Role of Creative Thinking in Science Education
SVOBODOVÁ, Jindřiška a Jan NOVOTNÝZákladní údaje
Originální název
The Role of Creative Thinking in Science Education
Název česky
Úloha kreativního myšlení v přírodovědném vzdělávání
Autoři
Vydání
Venice, 2016
Nakladatel
World Academy of Science, Engineering and Technology, International Science Index 112, 2016
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Itálie
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
creativity; active learning; physics teaching
Klíčová slova anglicky
creativity;active learning;physics teaching
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 27. 3. 2017 09:51, RNDr. Jindřiška Svobodová, Ph.D.
Anotace
V originále
The purpose of this study is to understand if a science teacher's personal creativity can modify his/her ability to produce various kinds of questions. This research used an education activity based on cosmic sketches and pictures by K.E. Tsiolkovsky, the founder of astronautics, to explore if any relationship between individual creativity and the asking questions skill exists. As a screening instrument, which allows an assessment of the respondent's creative potential, a common test of creative thinking was used. The results of the creativity test and the diversity of the questions are mentioned.