D 2016

The Role of Creative Thinking in Science Education

SVOBODOVÁ, Jindřiška a Jan NOVOTNÝ

Základní údaje

Originální název

The Role of Creative Thinking in Science Education

Název česky

Úloha kreativního myšlení v přírodovědném vzdělávání

Vydání

Venice, 2016

Nakladatel

World Academy of Science, Engineering and Technology, International Science Index 112, 2016

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Itálie

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

creativity; active learning; physics teaching

Klíčová slova anglicky

creativity;active learning;physics teaching

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 27. 3. 2017 09:51, RNDr. Jindřiška Svobodová, Ph.D.

Anotace

V originále

The purpose of this study is to understand if a science teacher's personal creativity can modify his/her ability to produce various kinds of questions. This research used an education activity based on cosmic sketches and pictures by K.E. Tsiolkovsky, the founder of astronautics, to explore if any relationship between individual creativity and the asking questions skill exists. As a screening instrument, which allows an assessment of the respondent's creative potential, a common test of creative thinking was used. The results of the creativity test and the diversity of the questions are mentioned.

Přiložené soubory

venice16it04000223-1-_1_.doc
Požádat o autorskou verzi souboru