SVOBODOVÁ, Jindřiška a Jan NOVOTNÝ. The Role of Creative Thinking in Science Education. Venice: World Academy of Science, Engineering and Technology, International Science Index 112, 2016, 2016.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The Role of Creative Thinking in Science Education
Název česky Úloha kreativního myšlení v přírodovědném vzdělávání
Autoři SVOBODOVÁ, Jindřiška a Jan NOVOTNÝ.
Vydání Venice, 2016.
Nakladatel World Academy of Science, Engineering and Technology, International Science Index 112, 2016
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Itálie
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky creativity; active learning; physics teaching
Klíčová slova anglicky creativity;active learning;physics teaching
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: RNDr. Jindřiška Svobodová, Ph.D., učo 384. Změněno: 27. 3. 2017 09:51.
Anotace
The purpose of this study is to understand if a science teacher's personal creativity can modify his/her ability to produce various kinds of questions. This research used an education activity based on cosmic sketches and pictures by K.E. Tsiolkovsky, the founder of astronautics, to explore if any relationship between individual creativity and the asking questions skill exists. As a screening instrument, which allows an assessment of the respondent's creative potential, a common test of creative thinking was used. The results of the creativity test and the diversity of the questions are mentioned.
VytisknoutZobrazeno: 27. 7. 2024 14:05