2015
Fostering STEM giftedness by experimentation in pre-primary and primary education
TRNOVÁ, Eva; Josef TRNA a Jana ŠKRABÁNKOVÁZákladní údaje
Originální název
Fostering STEM giftedness by experimentation in pre-primary and primary education
Název česky
Podpora STEM nadání pomocí experimentování v před-primárním a primárním vzdělávání
Autoři
TRNOVÁ, Eva; Josef TRNA a Jana ŠKRABÁNKOVÁ
Vydání
21st World Conference Educating Gifted and Talented Children - Turning Research Into Practice. Odense, 2015
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Konferenční abstrakt
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Dánsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
STEM; IBSE; nadání; vzdělávací systém; jednoduchý experiment; vzdělávací metoda; vzdělávací nástroj
Klíčová slova anglicky
STEM; IBSE; giftedness; educational system; simple experiments; educational methods; educational tools
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 16. 4. 2016 20:44, doc. RNDr. Josef Trna, CSc.
V originále
Gifted individuals for STEM (Science, Technology, Engineering, and Mathematics) are essential for the sustainable development of society worldwide. Search and development of this giftedness is a crucial task for the educational system. Our system of simple experiments can significantly foster STEM giftedness. Specific examples of these simple experiments are presented and the system is ready for implementation into practice.
Česky
Nadaní jedinci pro STEM (Přírodověda, technika, matematika) jsou významní pro udržitelný rozvoj společnosti na celém světě. Vyhledávání a podpora tohoto nadání je zásadní úkol pro vzdělávací systém. Náš systém jednoduchých experimentů může významně podpořit STEM nadání. Konkrétní ukázky experimentů jsou prezentovány a celý systém je připraven na implementaci do vzdělávání.