a 2015

Fostering STEM giftedness by experimentation in pre-primary and primary education

TRNOVÁ, Eva; Josef TRNA a Jana ŠKRABÁNKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Fostering STEM giftedness by experimentation in pre-primary and primary education

Název česky

Podpora STEM nadání pomocí experimentování v před-primárním a primárním vzdělávání

Autoři

Vydání

21st World Conference Educating Gifted and Talented Children - Turning Research Into Practice. Odense, 2015

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Konferenční abstrakt

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Dánsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

STEM; IBSE; nadání; vzdělávací systém; jednoduchý experiment; vzdělávací metoda; vzdělávací nástroj

Klíčová slova anglicky

STEM; IBSE; giftedness; educational system; simple experiments; educational methods; educational tools

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 16. 4. 2016 20:44, doc. RNDr. Josef Trna, CSc.

Anotace

V originále

Gifted individuals for STEM (Science, Technology, Engineering, and Mathematics) are essential for the sustainable development of society worldwide. Search and development of this giftedness is a crucial task for the educational system. Our system of simple experiments can significantly foster STEM giftedness. Specific examples of these simple experiments are presented and the system is ready for implementation into practice.

Česky

Nadaní jedinci pro STEM (Přírodověda, technika, matematika) jsou významní pro udržitelný rozvoj společnosti na celém světě. Vyhledávání a podpora tohoto nadání je zásadní úkol pro vzdělávací systém. Náš systém jednoduchých experimentů může významně podpořit STEM nadání. Konkrétní ukázky experimentů jsou prezentovány a celý systém je připraven na implementaci do vzdělávání.