D 2016

Projektová výuka nebo integrovaná tematická výuka?

ŠINDELKOVÁ, Monika, Irena PLUCKOVÁ a Alžběta MÁLKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Projektová výuka nebo integrovaná tematická výuka?

Název česky

Projektová výuka nebo integrovaná tematická výuka?

Název anglicky

Project-based Learning or Integrated Thematic Education

Autoři

ŠINDELKOVÁ, Monika (203 Česká republika, garant, domácí), Irena PLUCKOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Alžběta MÁLKOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Praha, Projektové vyučování v přírodovědných předmětech, od s. 148-153, 6 s. 2016

Nakladatel

Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/16:00089731

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7290-864-6

UT WoS

000375780600023

Klíčová slova česky

Projektová výuka; integrovaná tematická výuka; role učitele; role žáka, motivace

Klíčová slova anglicky

Project-based learning; integrated thematic education; role of teacher; role of student; motivation

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 7. 3. 2017 16:54, PhDr. Mgr. Monika Bortlíková

Anotace

V originále

Projektová výuka využívá skutečnosti, že projekt je pro žáky či studenty motivem sám o sobě. Projekt vychází z logiky životní reality, přispívá k individualizaci výuky a umožňuje vnitřní diferenciaci výuky. Následující text ukazuje využití a zhodnocení projektové výuky v přípravě budoucích učitelů na PedF MU v Brně. Hlavním přínosem předloženého textu je poukázání na nápravu mnohých mylných představ o projektové výuce a zároveň seznámení studentů přírodovědných předmětů se všemi fázemi zpracování kvalitního projektu, jehož cílem je příprava a realizace integrované tematické výuky pro žáky prvního stupně základní školy.

Anglicky

The project-base education uses the fact that a project is the motive for students. The project-base education is based on the logic the realities of life. The project-based education is an appropriate method of education also at the university. This statement is part of an extensive debate. The following text shows the use of the project-based education in the training of future teachers at Masaryk University in Brno. The main benefit of this training is to rectify the most common misconceptions about the project-base education. We familiarize students with all stages of processing high-quality project, whose aim is the preparation and implementation of integrated thematic instruction for pupils at primary school.