2016
Projektová výuka nebo integrovaná tematická výuka?
ŠINDELKOVÁ, Monika, Irena PLUCKOVÁ a Alžběta MÁLKOVÁZákladní údaje
Originální název
Projektová výuka nebo integrovaná tematická výuka?
Název česky
Projektová výuka nebo integrovaná tematická výuka?
Název anglicky
Project-based Learning or Integrated Thematic Education
Autoři
ŠINDELKOVÁ, Monika (203 Česká republika, garant, domácí), Irena PLUCKOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Alžběta MÁLKOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Praha, Projektové vyučování v přírodovědných předmětech, od s. 148-153, 6 s. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/16:00089731
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7290-864-6
UT WoS
000375780600023
Klíčová slova česky
Projektová výuka; integrovaná tematická výuka; role učitele; role žáka, motivace
Klíčová slova anglicky
Project-based learning; integrated thematic education; role of teacher; role of student; motivation
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 7. 3. 2017 16:54, PhDr. Mgr. Monika Bortlíková
V originále
Projektová výuka využívá skutečnosti, že projekt je pro žáky či studenty motivem sám o sobě. Projekt vychází z logiky životní reality, přispívá k individualizaci výuky a umožňuje vnitřní diferenciaci výuky. Následující text ukazuje využití a zhodnocení projektové výuky v přípravě budoucích učitelů na PedF MU v Brně. Hlavním přínosem předloženého textu je poukázání na nápravu mnohých mylných představ o projektové výuce a zároveň seznámení studentů přírodovědných předmětů se všemi fázemi zpracování kvalitního projektu, jehož cílem je příprava a realizace integrované tematické výuky pro žáky prvního stupně základní školy.
Anglicky
The project-base education uses the fact that a project is the motive for students. The project-base education is based on the logic the realities of life. The project-based education is an appropriate method of education also at the university. This statement is part of an extensive debate. The following text shows the use of the project-based education in the training of future teachers at Masaryk University in Brno. The main benefit of this training is to rectify the most common misconceptions about the project-base education. We familiarize students with all stages of processing high-quality project, whose aim is the preparation and implementation of integrated thematic instruction for pupils at primary school.