Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@book{1346465, author = {Denglerová, Denisa}, address = {Brno}, edition = {1.}, keywords = {cognitive abilities; attention; perception; categorization; intelligence; testing of intelligence; culture appropriate tests; social disadvantaged environment; cultural determination of cognitive abilities}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-210-8099-7}, publisher = {Masarykova univerzita}, title = {Testování kognitivních schopností u dětí v kulturně rozmanité společnosti}, year = {2015} }
TY - BOOK ID - 1346465 AU - Denglerová, Denisa PY - 2015 TI - Testování kognitivních schopností u dětí v kulturně rozmanité společnosti VL - Edice Sociálně pedagogický výzkum PB - Masarykova univerzita CY - Brno SN - 9788021080997 KW - cognitive abilities KW - attention KW - perception KW - categorization KW - intelligence KW - testing of intelligence KW - culture appropriate tests KW - social disadvantaged environment KW - cultural determination of cognitive abilities N2 - Předkládaný text se zabývá sociálně-kulturním aspektem vývoje kognitivních schopností. Charakterizujeme pozornost, vizuální percepci, kategorizaci a inteligenci. Zabýváme se možnostmi spravedlivého testování kognitivních schopností, především inteligence. Dále přinášíme výsledky vlastního výzkumu, který porovnává schopnosti vizuální percepce, pozornosti a kategorizace u dětí na počátku školní docházky v kontextu různých socio-kulturních prostředí. Porovnáváme romské děti pocházející ze sociálně znevýhodněného prostředí navštěvující tzv. přípravné třídy s dětmi z většinové populace. Děti (n=277) se lišily ve schopnosti kategorizace, méně ve vizuální percepci. Na základě výsledků jsme popsali několik konkrétních doporučení ke vzdělávání romských dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí. ER -
DENGLEROVÁ, Denisa. \textit{Testování kognitivních schopností u dětí v kulturně rozmanité společnosti (Testing of cognitive abilities of children in culturally diverse society)}. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 118 pp. Edice Sociálně pedagogický výzkum. ISBN~978-80-210-8099-7.
|