2016
Inkluze ve škole a ve společnosti jako interdisciplinární téma
BARTOŇOVÁ, Miroslava, Marie VÍTKOVÁ, Barbora BOČKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Lenka HLOUŠKOVÁ et. al.Základní údaje
Originální název
Inkluze ve škole a ve společnosti jako interdisciplinární téma
Název anglicky
Inclusion in schools and society as an interdisciplinary issue
Autoři
BARTOŇOVÁ, Miroslava, Marie VÍTKOVÁ, Barbora BOČKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Lenka HLOUŠKOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Petr KOPEČNÝ, Bohumíra LAZAROVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Karel PANČOCHA, Jarmila PIPEKOVÁ, Milan POL, Lenka SLEPIČKOVÁ, Kateřina TRNKOVÁ a Dana ZÁMEČNÍKOVÁ
Vydání
2., upravené vyd. Brno, 270 s. 2016
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
ISBN
978-80-210-8140-6
Štítky
Změněno: 24. 11. 2016 09:08, doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.
V originále
Ve výzkumné monografii je řešeno téma inkluze jako interdisciplinární problém. Inkluzivní vzdělávání není jen problémem pedagogickým nebo speciálněpedagogickým, ale jeho realizace je podmíněna spoluprací celé řady vědních oborů – psychologie, lékařství i sociologie. Zajímaly nás otázky: Jaké faktory ovlivňují jednotlivé aktéry inkluzivního vzdělávání? Na jakých úrovních inkluzivního vzdělávání jednotlivé faktory působí? Jak identifikované faktory působí? Výzkumným prostředím byly běžné základní školy. Využity byly standardní postupy sociálně vědního a medicínského výzkumu, jak kvantitativního, tak kvalitativního charakteru. Výzkumná monografie je členěna do pěti větších celků s vnitřním členěním na kapitoly.
Anglicky
In the research book is addressing the topic of inclusion as an interdisciplinary issue. Inclusive education is not just educational or special educational issue, but its implementation is dependent on cooperation across a number of disciplines – psychology, medicine and sociology. We are interested in particular in answering following questions: What factors affect particular participants of inclusive education? At what levels do the factors function in inclusive education? How do these identified factors function? The main research sectors are mainstream primary schools. Standard procedures for social science and medical research of both quantitative and qualitative nature were used. The research book is divided into five sections with internal division into chapters.