k 2016

Using Supporting Visual Elements in Text for People with Dyslexia

PAŘILOVÁ, Tereza a Eva HLADKÁ

Základní údaje

Originální název

Using Supporting Visual Elements in Text for People with Dyslexia

Autoři

PAŘILOVÁ, Tereza (203 Česká republika, garant, domácí) a Eva HLADKÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

The Eleventh International Conference on Software Engineering Advances, 2016

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Stát vydavatele

Itálie

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14330/16:00090129

Organizační jednotka

Fakulta informatiky

Klíčová slova česky

Dyslexie; Grafika; Úprava textu; Rozšíření

Klíčová slova anglicky

Dyslexia; Graphics; Text editing; Extension

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 17. 11. 2016 00:16, RNDr. BcA. Tereza Pařilová, DiS., MBA, Ph.D.

Anotace

V originále

It is stated that from 5 to 15% of people worldwide, depending on language and statistical reports, suffer from dyslexia, although only some of them are diagnosed. According to [1], people with dyslexia have difficulties to understand written words and sentences in such a way that these difficulties interfere significantly in the accomplishment of common tasks that require reading abilities. The main elements causing dyslexia dwell in visual attention deficit and letter concentration, both based in neural cognition. Considering that study materials are nowadays very much accessible through internet, by accommodating web content to anyhow disabled users must be seen as natural thing. Therefore, the aim of my research is to introduce an application that allows people with dyslexia to decode text content easier and understand it properly.

Návaznosti

MUNI/A/0945/2015, interní kód MU
Název: Rozsáhlé výpočetní systémy: modely, aplikace a verifikace V.
Investor: Masarykova univerzita, Rozsáhlé výpočetní systémy: modely, aplikace a verifikace V., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty