2016
Using Supporting Visual Elements in Text for People with Dyslexia
PAŘILOVÁ, Tereza a Eva HLADKÁZákladní údaje
Originální název
Using Supporting Visual Elements in Text for People with Dyslexia
Autoři
PAŘILOVÁ, Tereza (203 Česká republika, garant, domácí) a Eva HLADKÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
The Eleventh International Conference on Software Engineering Advances, 2016
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Itálie
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14330/16:00090129
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
Klíčová slova česky
Dyslexie; Grafika; Úprava textu; Rozšíření
Klíčová slova anglicky
Dyslexia; Graphics; Text editing; Extension
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 17. 11. 2016 00:16, RNDr. BcA. Tereza Pařilová, DiS., MBA, Ph.D.
Anotace
V originále
It is stated that from 5 to 15% of people worldwide, depending on language and statistical reports, suffer from dyslexia, although only some of them are diagnosed. According to [1], people with dyslexia have difficulties to understand written words and sentences in such a way that these difficulties interfere significantly in the accomplishment of common tasks that require reading abilities. The main elements causing dyslexia dwell in visual attention deficit and letter concentration, both based in neural cognition. Considering that study materials are nowadays very much accessible through internet, by accommodating web content to anyhow disabled users must be seen as natural thing. Therefore, the aim of my research is to introduce an application that allows people with dyslexia to decode text content easier and understand it properly.
Návaznosti
MUNI/A/0945/2015, interní kód MU |
|