2016
English Language as a Cultural Tool for Intercultural Communication
JANÍK, ZdeněkZákladní údaje
Originální název
English Language as a Cultural Tool for Intercultural Communication
Autoři
JANÍK, Zdeněk (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
CASALC Review, Brno, Česká a slovenská asociace učitelů jazykových center na vysokých školách, 2016, 1804-9435
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/16:00090136
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
angličtina jako mezinárodní jazyk; interkulturní komunikace; interkulturní komunikativní kompetence
Klíčová slova anglicky
English as international language; intercultural communication; intercultural communicative competence
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 6. 1. 2017 14:00, Mgr. Zdeněk Janík, M.A., Ph.D.
V originále
The article emphasizes the theoretical concept of English as an international language extensively used in intercultural communication and presents practical implications of the concept for intercultural learning and teaching. The article describes how international students at Masaryk University facilitate their intercultural communication through development of communicative and intercultural competence in the course of Intercultural Communication. The main objective of the course is to show the students how to adopt English language as a cultural tool for successful intercultural communication. The students learn how their identities and cultural perceptions effect their intercultural communication; they further study the varieties of styles of communication and non-verbal cues and their meanings. The emphasis is given on enhancing the students' communicative competence in order to make their intercultural communication effective.
Česky
Článek zdůrazňuje teoretické pojetí anglického jazyka jako prostředku dorozumívání v interkulturní komunikaci a představuje praktické důsledky tohoto pojetí pro učení a vyučování interkulturní komunikace. Článek popisuje, jak mezinárodní studenti na Masarykově univerzitě v Brně se zdokonalují v interkulturní komunikaci prostřednictvím rozvíjení komunikativních a interkulturních kompetencí v předmětu Interkulturní komunikace. Cílem předmětu je ukázat studentům, jak používat angličtinu jako kulturní nástroj v interkulturní komunikaci. Studenti poznávají, jak jejich identity a kulturní vnímání reality ovlivňují jejich komunikaci s jinými v interkulturním kontextu; studují různé styly komunikace a neverbální signály a jejich významy. Důraz je kladen na zdokonalování komunikativní kompetence vedoucí k úspěšné interkulturní komunikaci.