VITURKA, Milan, Petr HALÁMEK a Vilém PAŘIL. Long run impacts assessment of planned key road connection between Austria and the Czech Republic. In Klímová, V., Žítek, V. XIX. Mezinárodní kolokvium o regionálních vědách, Sborník příspěvků/19th International colloquium on regional sciences, Conference proceedings. Brno: Masarykova univerzita, 2016, s. 691-698. ISBN 978-80-210-8273-1. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8273-2016-88.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Long run impacts assessment of planned key road connection between Austria and the Czech Republic
Název česky Hodnocení dlouhodobých dopadů plánovaného klíčového silničního spojení mezi Rakouskem a Českou republikou
Autoři VITURKA, Milan (203 Česká republika, garant, domácí), Petr HALÁMEK (203 Česká republika, domácí) a Vilém PAŘIL (203 Česká republika, domácí).
Vydání Brno, XIX. Mezinárodní kolokvium o regionálních vědách, Sborník příspěvků/19th International colloquium on regional sciences, Conference proceedings, od s. 691-698, 8 s. 2016.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50700 5.7 Social and economic geography
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV RIV/00216224:14560/16:00090172
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-210-8273-1
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8273-2016-88
UT WoS 000391253500089
Klíčová slova česky dopravní projekt hodnocení socioekonomické dopady
Klíčová slova anglicky transport project assessment socio-economic impacts
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Kateřina Oleksíková, Ph.D., učo 240814. Změněno: 27. 4. 2017 15:01.
Anotace
The goal of this paper is to present evaluation method of investment projects in case of transport that is complementary to currently used CBA methods, HDM4 or environmental impact assessment. This method is based on five criteria of integration, stimulation, relevance, usefulness and sustainability. This methodology is applied on the assessment of express road connection between Wien and Brno as one of two core transport connections between Austria and the Czech Republic (planned or under cnstruction). The results correspond to importance of integration criterion and to the criteria of relevance, usefulness and sustainability. On the contrary the criterion of stimulation is not significant in this case.
Anotace česky
Cílem tohoto článku je představit metodu hodnocení investičních projektů na případu dopravní infrastruktury jako komplementární nástroj k CBA, HDM4 nebo EIA. Tato metoda je založena na pěti kritériích, a to integrace, stimulace, relevance, užitečnost a udržitelnost. Metoda je aplikována na hodnocenní silničního spojení mezi Vídní a Brnem jako jednoho z klíčových spojení ČR a Rakouska (plánované či ve výstavbě). Výsledky korespondují nejvýznamněji s kritériem integrace, dále pak relevance, užitečnosti a udržitelnosti. Naopak kritérium stimulace se jeví jako nevýznamné. Key words: doprava, hodnocení projektů, socio-ekonomické dopady
Návaznosti
MUNI/A/0896/2015, interní kód MUNázev: Analýza možností podpory rozvojových os jako nástroje zvyšování regionální konkurenceschopnosti - demonstrační studie Jihomoravského kraje (Akronym: anlyza/osy/jmkraj)
Investor: Masarykova univerzita, Analýza možností podpory rozvojových os jako nástroje zvyšování regionální konkurenceschopnosti - demonstrační studie Jihomoravského kraje, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 27. 7. 2024 14:29