B 2016

Mediální gramotnost. Jak rozumět obsahům médií

ART, Silverblatt a Jaromír VOLEK

Základní údaje

Originální název

Mediální gramotnost. Jak rozumět obsahům médií

Název česky

Mediální gramotnost. Jak rozumět obsahům médií

Název anglicky

Media literacy. How understand media

Autoři

ART, Silverblatt (840 Spojené státy) a Jaromír VOLEK (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. New York, London, 255 s. Humanities, 2016

Nakladatel

Digital International Media Literacy eBooks, KOBO Rakuten

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

Písemnictví, masmedia, audiovize

Stát vydavatele

Spojené státy

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14230/16:00090181

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

ISBN

0-275-96727-1

Klíčová slova česky

komunikace masová komunikace mediální gramotnost mediální obsahy mediální publika mediální systém

Klíčová slova anglicky

communication mass communication media literacy media content audiences mediální systém

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 9. 3. 2017 18:05, PhDr. Jaromír Volek, Ph.D.

Anotace

V originále

Kniha poskytuje vhled do logiky chování masových médií, respektive jejich vlastníků a tvůrců. Nabízí svým čtenářům výklad základních interpretačních strategií, které by jim měly poskytnout elementární oporu při konzumaci různých typů mediálních obsahů – fiktivních i zpravodajských. Text je koncipován tak, že popis vybraných mediálních strategií a jejich kritickou reflexi, doplňují konkrétní analýzy či ukázky možných reflexivně-kritických postupů. Každá kapitola představuje nejen nový pohled na základní téma konstrukce mediálních poselství, ale současně prohlubuje porozumění kapitolám předchozím. Jeho míru si lze ověřit za pomoci strukturovaných otázek, které uzavírají jednotlivé tematické celky. Ty jsou koncipovány tak, že nejen exponují danou problematiku, ale současně porovnávají vybrané atributy české mediální krajiny s fungováním médií ve Spojených státech, případně v jiných mediálních krajinách. Text tak prezentuje některé doposud nepublikované výzkumy domácího mediálního systému, které tvoří integrální součást následujících hlavních tematických celků: (a) komunikace jako proces, (b) historický a kulturní kontext, (c) struktura sdělení a proces jeho tvorby.

Anglicky

Book serves as a framework to interpreting not only media messages but generally media performance. It operates like a series of lenses that open up new ways of looking at media and compares Czech media system with US media landscape. The book was published as part of the The Digital International Media Literacy eBook Project (DIMLE) which is designed to provide a shared qualitative approach to the study of media literacy and to promote international media literacy scholarship.