2016
Mediální gramotnost. Jak rozumět obsahům médií
ART, Silverblatt a Jaromír VOLEKZákladní údaje
Originální název
Mediální gramotnost. Jak rozumět obsahům médií
Název česky
Mediální gramotnost. Jak rozumět obsahům médií
Název anglicky
Media literacy. How understand media
Autoři
ART, Silverblatt (840 Spojené státy) a Jaromír VOLEK (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. New York, London, 255 s. Humanities, 2016
Nakladatel
Digital International Media Literacy eBooks, KOBO Rakuten
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele
Spojené státy
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14230/16:00090181
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
ISBN
0-275-96727-1
Klíčová slova česky
komunikace masová komunikace mediální gramotnost mediální obsahy mediální publika mediální systém
Klíčová slova anglicky
communication mass communication media literacy media content audiences mediální systém
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 9. 3. 2017 18:05, PhDr. Jaromír Volek, Ph.D.
V originále
Kniha poskytuje vhled do logiky chování masových médií, respektive jejich vlastníků a tvůrců. Nabízí svým čtenářům výklad základních interpretačních strategií, které by jim měly poskytnout elementární oporu při konzumaci různých typů mediálních obsahů – fiktivních i zpravodajských. Text je koncipován tak, že popis vybraných mediálních strategií a jejich kritickou reflexi, doplňují konkrétní analýzy či ukázky možných reflexivně-kritických postupů. Každá kapitola představuje nejen nový pohled na základní téma konstrukce mediálních poselství, ale současně prohlubuje porozumění kapitolám předchozím. Jeho míru si lze ověřit za pomoci strukturovaných otázek, které uzavírají jednotlivé tematické celky. Ty jsou koncipovány tak, že nejen exponují danou problematiku, ale současně porovnávají vybrané atributy české mediální krajiny s fungováním médií ve Spojených státech, případně v jiných mediálních krajinách. Text tak prezentuje některé doposud nepublikované výzkumy domácího mediálního systému, které tvoří integrální součást následujících hlavních tematických celků: (a) komunikace jako proces, (b) historický a kulturní kontext, (c) struktura sdělení a proces jeho tvorby.
Anglicky
Book serves as a framework to interpreting not only media messages but generally media performance. It operates like a series of lenses that open up new ways of looking at media and compares Czech media system with US media landscape. The book was published as part of the The Digital International Media Literacy eBook Project (DIMLE) which is designed to provide a shared qualitative approach to the study of media literacy and to promote international media literacy scholarship.