ART, Silverblatt a Jaromír VOLEK. Mediální gramotnost. Jak rozumět obsahům médií. 1. vyd. New York, London: Digital International Media Literacy eBooks, KOBO Rakuten. 255 s. Humanities. ISBN 0-275-96727-1. 2016.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Mediální gramotnost. Jak rozumět obsahům médií
Název česky Mediální gramotnost. Jak rozumět obsahům médií
Název anglicky Media literacy. How understand media
Autoři ART, Silverblatt (840 Spojené státy) a Jaromír VOLEK (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. New York, London, 255 s. Humanities, 2016.
Nakladatel Digital International Media Literacy eBooks, KOBO Rakuten
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14230/16:00090181
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
ISBN 0-275-96727-1
Klíčová slova česky komunikace masová komunikace mediální gramotnost mediální obsahy mediální publika mediální systém
Klíčová slova anglicky communication mass communication media literacy media content audiences mediální systém
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: PhDr. Jaromír Volek, Ph.D., učo 2443. Změněno: 9. 3. 2017 18:05.
Anotace
Kniha poskytuje vhled do logiky chování masových médií, respektive jejich vlastníků a tvůrců. Nabízí svým čtenářům výklad základních interpretačních strategií, které by jim měly poskytnout elementární oporu při konzumaci různých typů mediálních obsahů – fiktivních i zpravodajských. Text je koncipován tak, že popis vybraných mediálních strategií a jejich kritickou reflexi, doplňují konkrétní analýzy či ukázky možných reflexivně-kritických postupů. Každá kapitola představuje nejen nový pohled na základní téma konstrukce mediálních poselství, ale současně prohlubuje porozumění kapitolám předchozím. Jeho míru si lze ověřit za pomoci strukturovaných otázek, které uzavírají jednotlivé tematické celky. Ty jsou koncipovány tak, že nejen exponují danou problematiku, ale současně porovnávají vybrané atributy české mediální krajiny s fungováním médií ve Spojených státech, případně v jiných mediálních krajinách. Text tak prezentuje některé doposud nepublikované výzkumy domácího mediálního systému, které tvoří integrální součást následujících hlavních tematických celků: (a) komunikace jako proces, (b) historický a kulturní kontext, (c) struktura sdělení a proces jeho tvorby.
Anotace anglicky
Book serves as a framework to interpreting not only media messages but generally media performance. It operates like a series of lenses that open up new ways of looking at media and compares Czech media system with US media landscape. The book was published as part of the The Digital International Media Literacy eBook Project (DIMLE) which is designed to provide a shared qualitative approach to the study of media literacy and to promote international media literacy scholarship.
VytisknoutZobrazeno: 16. 4. 2024 23:58