KOMENDA, Martin, Matěj KAROLYI, Andrea POKORNÁ, Martin VÍTA a Vincent KRÍŽ. Automatic Keyword Extraction from Medical and Healthcare Curriculum. In Maria Ganzha, Leszek Maciaszek, Marcin Paprzycki. Annals of Computer Science and Information Systems, Volume 8 : Proceedings of the 2016 Federated Conference on Computer Science and Information Systems. Warzaw; Los Alamitos: Polskie Towarzystwo Informatyczne; Institute of Electrical and Electronics Engineers, 2016, s. 287-290. ISBN 978-83-60810-90-3. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.15439/2016F156.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Automatic Keyword Extraction from Medical and Healthcare Curriculum
Autoři KOMENDA, Martin (203 Česká republika, garant, domácí), Matěj KAROLYI (203 Česká republika, domácí), Andrea POKORNÁ (203 Česká republika, domácí), Martin VÍTA (203 Česká republika, domácí) a Vincent KRÍŽ (203 Česká republika).
Vydání Warzaw; Los Alamitos, Annals of Computer Science and Information Systems, Volume 8 : Proceedings of the 2016 Federated Conference on Computer Science and Information Systems, od s. 287-290, 4 s. 2016.
Nakladatel Polskie Towarzystwo Informatyczne; Institute of Electrical and Electronics Engineers
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Polsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14110/16:00090196
Organizační jednotka Lékařská fakulta
ISBN 978-83-60810-90-3
ISSN 2300-5963
Doi http://dx.doi.org/10.15439/2016F156
UT WoS 000392436600045
Klíčová slova anglicky automatic keyword extraction; medical and healthcare curriculum; CRIPS-DM
Štítky EL OK, firank_B, OPTIMED, podil
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Tereza Miškechová, učo 341652. Změněno: 27. 4. 2020 14:13.
Anotace
Medical and healthcare study programmes are quite complicated in terms of branched structure and heterogeneous content. In logical sequence a lot of requirements and demands placed on students appear there. This paper focuses on an innovative way how to discover and understand complex curricula using modern information and communication technologies. We introduce an algorithm for curriculum metadata automatic processing -- automatic keyword extraction based on unsupervised approaches, and we demonstrate a real application during a process of innovation and optimization of medical education. The outputs of our pilot analysis represent systematic description of medical curriculum by three different approaches (centrality measures) used for relevant keywords extraction. Further evaluation by senior curriculum designers and guarantors is required to obtain an objective benchmark.
Návaznosti
2014-1-CZ01-KA203-002002, interní kód MUNázev: Clinical ReasOning skills Enhancements with the use of SimUlations and algorithmS (Akronym: CROESUS)
Investor: Evropská unie, Clinical ReasOning skills Enhancements with the use of SimUlations and algorithmS, Strategická partnerství v oblasti vzdělávání, odborné přípravy a mládeže
2015-1-CZ01-KA203-013935, interní kód MUNázev: Medical Curriculum Innovations (Akronym: MEDCIN)
Investor: Evropská unie, Medical Curriculum Innovations, Strategická partnerství v oblasti vzdělávání, odborné přípravy a mládeže
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 18:11