2016
TIM - Test pro Identifikaci nadaných žáků v matematice (vývoj, podoba a využití ve školách)
CÍGLER, Hynek, Michal JABŮREK, Šárka PORTEŠOVÁ a Ondřej STRAKAZákladní údaje
Originální název
TIM - Test pro Identifikaci nadaných žáků v matematice (vývoj, podoba a využití ve školách)
Název anglicky
TIM - Test for Identifying Gifted Students in Mathematics (Development, Structure and its Utility in Schools)
Autoři
Vydání
Eduspace, 2016
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
Klíčová slova anglicky
TIM; psychometry
Změněno: 26. 10. 2016 13:16, Mgr. Hynek Cígler, Ph.D.
V originále
V České republice dosud chyběl psychometricky ověřený test k identifikaci mimořádného matematického nadání. Z tohoto důvodu jsme na našem pracovišti vyvinuli Test pro Identifikaci nadaných žáků v matematice (TIM), který je určený pro měření matematických schopností v pásmu středního a vyššího nadprůměru u žáků 3.–5. tříd. Po krátkém teoretickém úvodu do problematiky nadání popíšeme komplexní proces vývoje testu TIM, způsob jeho ověření a zejména možnosti jeho využití v pedagogické praxi.
Anglicky
Any psychometrically validated test for identifying mathematical talent has been missing in the Czech Republic. This was the reason to develop Test for Identifying Gifted Students in Mathematics (TIM), which is designated to measure math ability of 3rd to 5th grade scholars in the above-average range. After the short theoretical introduction, we speak about the complex research behind the TIM development, the process of its validation and the possibilities of its using in the educational practice.