2016
Možnosti obohacení výcvikové praxe pomocí výzkumu
ŘIHÁČEK, Tomáš a Leoš ZATLOUKALZákladní údaje
Originální název
Možnosti obohacení výcvikové praxe pomocí výzkumu
Název anglicky
Possibilities to enhance training practice through research
Autoři
ŘIHÁČEK, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí) a Leoš ZATLOUKAL (203 Česká republika)
Vydání
Psychoterapie, Masarykova univerzita, 2016, 1802-3983
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14230/16:00090281
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
Klíčová slova anglicky
research; psychotherapy training; bridging research and practice
Změněno: 28. 6. 2016 10:40, prof. Mgr. Tomáš Řiháček, Ph.D.
V originále
Přestože je při obhajobě psychoterapie často zdůrazňován její vědecký základ, ve výcvikové praxi je tento aspekt často opomíjen. Tento text prozkoumává možnosti integrace výzkumných poznatků a postupů do psychoterapeutických výcviků (a do vzdělávání psychoterapeutů obecně) v sedmi oblastech: (1) znalost soudobé empirické báze psychoterapie, (2) formulace případu a plánování terapeutického postupu s využitím výzkumných poznatků, (3) využívání zpětné vazby o klientově pokroku v terapii, (4) provádění metodologicky kvalitních případových studií, (5) aktivní zapojení se do větších výzkumných projektů, (6) znalost zákonitostí profesního vývoje terapeutů a (7) výzkum samotného výcvikového procesu.
Anglicky
Although psychotherapy is claimed to be scientifically based, this aspect is often neglected in psychotherapy training. This text explores possibilities of integrating research findings and procedures into psychotherapy trainings (and into the education of psychotherapists in general) in seven areas: (1) the knowledge of the contemporary empirical base of psychotherapy, (2) case formulation and intervention planning using research findings, (3) the use of feedback on clients’ progress in therapy, (4) conducting high-quality case studies, (5) trainees’ active involvement in large-scale research projects, (6) the knowledge of findings on therapist professional development, and (7) research on the training process itself.
Návaznosti
MUNI/A/1007/2015, interní kód MU |
|