ŠVAŘÍČEK, Roman. Video as the Mediator of a Teacher-Researcher Relationship in Action Research: Improving Teacher Feedback in Dialogical Education. In Assunçāo Flores, Maria; Al Barwani, Thuwayba. Redefining Teacher Education for the Post-2015 Era. Global Challenges and Best Practices. 1. vyd. New York: Nova Science Publishers, 2016, s. 233-254. Teacher. ISBN 978-1-63484-495-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Video as the Mediator of a Teacher-Researcher Relationship in Action Research: Improving Teacher Feedback in Dialogical Education
Autoři ŠVAŘÍČEK, Roman (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. New York, Redefining Teacher Education for the Post-2015 Era. Global Challenges and Best Practices, od s. 233-254, 22 s. Teacher, 2016.
Nakladatel Nova Science Publishers
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW Publisher
Kód RIV RIV/00216224:14210/16:00088014
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-1-63484-495-6
Klíčová slova anglicky Professional development; Action research; Dialogical teaching; Feedback; Video
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Michal Petr, učo 65024. Změněno: 19. 4. 2024 12:24.
Anotace
The aim of this study is to describe a change of teacher feedback as an effect of a teacher’s participation in a development program that was a part of an action research project. The chapter is based on data from my research projects focused on introducing dialogical methods (in particular, feedback) into the teaching of humanities classes at lower secondary schools, and it shows that teachers take three steps to improve their feedback: asking appropriate open questions of high cognitive demand, providing support (scaffolding), and using a lesson aim as an important limit in a discussion with students. Based on a change of teacher feedback in the process of participative action research, we propose a new model capturing the process of teacher change. In this model, a video recording becomes the key to establishing a trustworthy teacher-researcher relationship.
Návaznosti
GA13-23578S, projekt VaVNázev: Učitel a žáci v dialogickém vyučování
Investor: Grantová agentura ČR, Učitel a žáci v dialogickém vyučování
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 07:47