D 2016

Spokojenost zákazníků, loajalita zákazníků a výkonnost potravinářských podniků

SUCHÁNEK, Petr a Maria KRÁLOVÁ

Základní údaje

Originální název

Spokojenost zákazníků, loajalita zákazníků a výkonnost potravinářských podniků

Název anglicky

Customer Satisfaction, Customer Loyalty and Performance of Food Industry Enterprises

Autoři

SUCHÁNEK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí) a Maria KRÁLOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Bratislava, Aktuálne problémy podnikovej sféry 2016, od s. 965-972, 8 s. 2016

Nakladatel

Ekonomická univerzita Bratislava

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50600 5.6 Political science

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Kód RIV

RIV/00216224:14560/16:00088019

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

978-80-225-4245-6

Klíčová slova anglicky

Customer satisfaction; customer loyalty; performance of the enterprise; financial ratios; enterprises of food industry

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 7. 7. 2016 09:08, doc. Ing. Bc. Petr Suchánek, Ph.D.

Anotace

V originále

Cílem článku je nalezení vztahu mezi spokojeností zákazníka, loajalitou zákazníka a výkonností podniků zpracovatelského průmyslu (konkrétně z oblasti potravinářského průmyslu). Záměrem výzkumu je určenit, které faktory spokojenosti a loajality zákazníka mají vliv na finanční výkonnost podniků potravinářského průmyslu. Článek vychází ze zjištění, že spokojenost zákazníka se odráží v jeho loajalitě k podniku a tato loajalita se dále odráží ve výkonnosti (ziskovosti) podniku. Výzkum byl proveden na základě dotazníkového šetření na vzorku studentů, kteří reprezentují populaci mladých a informovaných zákazníků. Náhodnně vybrané podniky z odvětví potravinářského průmyslu byly hodnoceny z hlediska zákazníků a finanční výkonnost těchto podniků byla hodnocena na základě účetních dat.

Anglicky

The aim of this article is to find the relationship between customer satisfaction, customer loyalty and business performance of manufacturing enterprises (namely from the area of food industry). The issue of the research is to determine those factors of customer satisfaction and loyalty which affect the financial performance of food industry enterprises. The article is based on a finding that customer satisfaction is reflected in its loyalty to the enterprise and loyalty is consequently reflected in the enterprise performance (profitability). The research was conducted on the basis of questionnaire completed by students representing population of young informed customers. The randomly selected food industry enterprises were evaluated from the customers’ perspective and their financial performance was evaluated on the basis of the accounting data.

Návaznosti

GA16-16260S, projekt VaV
Název: Přístup managementu k redukci zpětných toků ve vazbě na spokojenost zákazníků a neustálé zlepšování
Investor: Grantová agentura ČR, Přístup managementu k redukci zpětných toků ve vazbě na spokojenost zákazníků a neustálé zlepšování