2016
Inquiry-based Science Education Modules and Their Effects on Teacher Education
TRNA, Josef a Eva TRNOVÁZákladní údaje
Originální název
Inquiry-based Science Education Modules and Their Effects on Teacher Education
Název česky
IBSE moduly a jejich působení na učitelské vzdělávání
Autoři
TRNA, Josef (203 Česká republika, garant, domácí) a Eva TRNOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Lisboa, Portugal, Education Applications & Developments II, od s. 31-46, 16 s. Advances in Education and Educational Trends Series, 2016
Nakladatel
in Science Press
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Portugalsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/16:00090324
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-989-99389-7-7
Klíčová slova česky
IBSE; modul; přírodovědné vzdělávání; vzdělávání učitelů
Klíčová slova anglicky
IBSE; module; science education; teacher education
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 29. 3. 2017 10:56, doc. RNDr. Josef Trna, CSc.
V originále
The objective of this research is the development of an IBSE teaching method, based on modules in IBSE. The second objective is the implementation of this educational method into science teacher education. This research was conducted within the PROFILES project in the European 7th Framework Programme. The basic methods of the research were design-based research and the curricular Delphi study. The main outcomes of the design-based research are the IBSE modules, which were used as the basis for training teachers in IBSE implementation. Selected authors on the basis of a presentation at the conference were asked to create a chapter in a monograph. Chapter in the book is the significant expansion and modification of the conference paper.
Česky
Cílem prezentovaného výzkumu je vývoj IBSE výukové metody, založené na IBSE modulech. Dalším cílem je implementace této vzdělávací metody do učitelského vzdělávání. Výzkum byl realizován v rámci evropského projektu 7. rámcového programu PROFILES. Základní výzkumnou metodou byl design-based research a kurikulární Delphi studie. Hlavním výstupem konstrukčního výzkumu jsou IBSE moduly, které byly použity jako základ pro vzdělávání učitelů v aplikaci IBSE. Na základě prezentace na konferenci byli osloveni vybraní autoři, aby vytvořili kapitolu v monografii. Kapitola v knize vznikla zásadním rozšířením a modifikací konferenčního příspěvku.