C 2016

Inquiry-based Science Education Modules and Their Effects on Teacher Education

TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ

Základní údaje

Originální název

Inquiry-based Science Education Modules and Their Effects on Teacher Education

Název česky

IBSE moduly a jejich působení na učitelské vzdělávání

Autoři

TRNA, Josef (203 Česká republika, garant, domácí) a Eva TRNOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Lisboa, Portugal, Education Applications & Developments II, od s. 31-46, 16 s. Advances in Education and Educational Trends Series, 2016

Nakladatel

in Science Press

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Portugalsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/16:00090324

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-989-99389-7-7

Klíčová slova česky

IBSE; modul; přírodovědné vzdělávání; vzdělávání učitelů

Klíčová slova anglicky

IBSE; module; science education; teacher education

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 29. 3. 2017 10:56, doc. RNDr. Josef Trna, CSc.

Anotace

V originále

The objective of this research is the development of an IBSE teaching method, based on modules in IBSE. The second objective is the implementation of this educational method into science teacher education. This research was conducted within the PROFILES project in the European 7th Framework Programme. The basic methods of the research were design-based research and the curricular Delphi study. The main outcomes of the design-based research are the IBSE modules, which were used as the basis for training teachers in IBSE implementation. Selected authors on the basis of a presentation at the conference were asked to create a chapter in a monograph. Chapter in the book is the significant expansion and modification of the conference paper.

Česky

Cílem prezentovaného výzkumu je vývoj IBSE výukové metody, založené na IBSE modulech. Dalším cílem je implementace této vzdělávací metody do učitelského vzdělávání. Výzkum byl realizován v rámci evropského projektu 7. rámcového programu PROFILES. Základní výzkumnou metodou byl design-based research a kurikulární Delphi studie. Hlavním výstupem konstrukčního výzkumu jsou IBSE moduly, které byly použity jako základ pro vzdělávání učitelů v aplikaci IBSE. Na základě prezentace na konferenci byli osloveni vybraní autoři, aby vytvořili kapitolu v monografii. Kapitola v knize vznikla zásadním rozšířením a modifikací konferenčního příspěvku.