2015
Aplikace mechanismů sociální pedagogiky do sociální a pedagogické práce – praxe a výzkum
GULOVÁ, Lenka, Markéta SEDLÁKOVÁ, Veronika NÝDRLOVÁ, Jan BUCHTA, Veronika KOLAŘÍKOVÁ et. al.Základní údaje
Originální název
Aplikace mechanismů sociální pedagogiky do sociální a pedagogické práce – praxe a výzkum
Název anglicky
Application of Mechanisms of Social Education in Social Work and Teaching – Practice and Research
Autoři
GULOVÁ, Lenka, Markéta SEDLÁKOVÁ, Veronika NÝDRLOVÁ, Jan BUCHTA, Veronika KOLAŘÍKOVÁ, Margita RÁCOVÁ, Radim ŠÍP, Ema ŠTĚPAŘOVÁ, Lucie ČECHOVSKÁ, Lukáš MUSIL a Michael SCHMIDT
Vydání
1. vyd. Brno, 154 s. 2015
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
ISBN
978-80-210-8159-8
Klíčová slova česky
Sociální pedagogika; analýza výzkumu; aplikace do praxe; sociální práce; sociálně znevýhodněné skupiny; kvalitativní metodologie
Klíčová slova anglicky
Social education; research analysis; application in practice; social work; socially disadvantaged groups; qualitative methodology
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 8. 7. 2016 15:00, Mgr. Radka Vyskočilová
V originále
Publikace představuje různé oblasti, do kterých lze implementovat sociálně pedagogické mechanismy a přístupy. Přes různorodost oblastí, které se zde otvírají, lze nalézt společná témata a blízkost cílových skupin. Jednotlivé kapitoly spojuje různé definování sociální pedagogiky, metodologie v pomáhajících profesích a snahy o podporu a aktivizaci nejrůznějších skupin obyvatelstva. Představuje se zde téma menšin, souvislosti mezi sociální pedagogikou a speciální pedagogikou, propojení sociální pedagogiky a sociální práce a význam dramatické výchovy v aktivizaci sociálně znevýhodněných jedinců a skupin. V kapitolách se rovněž uvádí příklady výzkumných šetření a jejich významu pro zefektivnění praxe. Jedná se zejména o kvalitativní metodologii.
Anglicky
The publication presents different areas in which mechanisms and approaches of social education can be implemented. Common topics and relations among target groups can be identified within the variety of topics that open themselves here. The individual chapters are connected by different definitions of social education, methodology in helping professions and the effort for support and activation of various groups of the population. There is the topic of minorities, connections between social education and special education, links between social education and social work and the importance of drama education in activation of socially disadvantaged individuals and groups. The chapters also contain examples of research investigations and their importance for increasing the effectiveness of practice. They follow mainly the qualitative methodology.
Návaznosti
MUNI/A/1312/2014, interní kód MU |
|