Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1349350, author = {Svobodová, Hana and Hofmann, Eduard and Kejíková, Ivona and Durna, Radek and Dubový, Arnošt}, article_location = {Košice}, article_number = {1}, keywords = {QR code; geography teaching; field work; ICT technology; Brno city}, language = {cze}, issn = {1337-6748}, journal = {Geografia Cassoviensis}, title = {Modelové využití QR kódu ve výuce geografie}, url = {http://geografia.science.upjs.sk/images/geographia_cassoviensis/articles/GC-2016-10-1/2016_1_Svobodova_et_al_final.pdf}, volume = {roč. 10}, year = {2016} }
TY - JOUR ID - 1349350 AU - Svobodová, Hana - Hofmann, Eduard - Kejíková, Ivona - Durna, Radek - Dubový, Arnošt PY - 2016 TI - Modelové využití QR kódu ve výuce geografie JF - Geografia Cassoviensis VL - roč. 10 IS - 1 SP - 82-88 EP - 82-88 PB - Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach SN - 13376748 KW - QR code KW - geography teaching KW - field work KW - ICT technology KW - Brno city UR - http://geografia.science.upjs.sk/images/geographia_cassoviensis/articles/GC-2016-10-1/2016_1_Svobodova_et_al_final.pdf L2 - http://geografia.science.upjs.sk/images/geographia_cassoviensis/articles/GC-2016-10-1/2016_1_Svobodova_et_al_final.pdf N2 - Do výuky geografie neustále pronikají nové technologie, které je nezbytné ve výuce využívat, aby současná geografie neztrácela kontakt s žáky, kteří tyto technologie používají v běžném životě. To klade vysoké nároky nejen na techniku, ale také na znalosti a dovednosti učitele tyto technologie využívat ve výuce. Jak ukazují některé studie, je chytrý mobilní telefon nebo tablet s vhodně využitými aplikacemi velmi silným výukovým nástrojem a měl by být zahrnut do výuky na všech stupních škol. Článek si klade za cíl představit možnost využití tabletu či chytrého mobilního telefonu ve výuce geografie, konkrétně v terénní výuce podle dánského konceptu BOYD (bring your own device). Konkrétně bude představena možnost využití QR kódu při realizaci terénní výuky. Na katedře geografie PdF MU byla připravena terénní výuka ve městě Brně, která měla formou soutěže s QR kódy seznámit studenty nižších ročníků s prostředím a dopravní obslužností města, zahrnout do výuky pohyb a rovněž ukázat možnosti využití moderních technologií – chytrého mobilního telefonu – ve výuce (GPS tracker, čtečka QR kódu, kompas, fotoaparátu a další aplikace, které má téměř každý student ve svém mobilním telefonu). Příspěvek detailně popisuje jednotlivé fáze této formy terénní výuky včetně zpětné vazby studentů. ER -
SVOBODOVÁ, Hana, Eduard HOFMANN, Ivona KEJÍKOVÁ, Radek DURNA a Arnošt DUBOVÝ. Modelové využití QR kódu ve výuce geografie. \textit{Geografia Cassoviensis}. Košice: Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, 2016, roč. 10, č.~1, s.~82-88. ISSN~1337-6748.
|