SUCHÁNEK, Petr a Maria KRÁLOVÁ. Customer satisfaction and underperformance in the food industry. In 3nd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences & Arts SGEM 2016. 1. vyd. Sofia: SGEM international multidisciplinary scientific conference on social sciences and arts, 2016, s. 829-837. ISBN 978-619-7105-74-2. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2016B23.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Customer satisfaction and underperformance in the food industry
Autoři SUCHÁNEK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí) a Maria KRÁLOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Sofia, 3nd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences & Arts SGEM 2016, od s. 829-837, 9 s. 2016.
Nakladatel SGEM international multidisciplinary scientific conference on social sciences and arts
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50600 5.6 Political science
Stát vydavatele Bulharsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14560/16:00088104
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-619-7105-74-2
ISSN 2367-5659
Doi http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2016B23
UT WoS 000395727000104
Klíčová slova anglicky Eva ratio; customer satisfaction; business performance; food industry
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Kateřina Oleksíková, Ph.D., učo 240814. Změněno: 27. 4. 2017 15:10.
Anotace
The subject of this article is the relationship between customer satisfaction and business performance. The aim of the article is to determine the relationship between selected factors which form part of customer satisfaction and business performance as measured by the Economic Value Added (EVA) indicator. The research was carried out on a sample of food companies from the Czech Republic using the companies’ publicly available accounting data and questionnaires for customers of these companies. The EVA indicator was constructed through a modular method using the ROE indicator as EVA equity. Customer satisfaction was assessed using six factors: image, customer expectation, perceived product quality, perceived product value, the customer’s own general satisfaction and customer loyalty. Firstly, the companies were divided into performing (with positive EVA indicators – more precisely, spread and ROE) and underperforming (with a negative EVA indicator – spread and ROE). It was found that higher customer satisfaction in certain areas of satisfaction leads to lower business performance. The reason for this is the higher ratio of costs to returns with underperforming companies.
Návaznosti
GA16-16260S, projekt VaVNázev: Přístup managementu k redukci zpětných toků ve vazbě na spokojenost zákazníků a neustálé zlepšování
Investor: Grantová agentura ČR, Přístup managementu k redukci zpětných toků ve vazbě na spokojenost zákazníků a neustálé zlepšování
VytisknoutZobrazeno: 1. 5. 2024 23:52