SUCHÁČEK, Petr. The Key Components of Teacher-Student Relationships – A New Perspective on an Old Topic. In ECER 2016 Leading Education: The Distinct Contributions of Educational Research and Researchers, Dublin, 22-26 August 2016. 2016.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The Key Components of Teacher-Student Relationships – A New Perspective on an Old Topic
Název česky Klíčové komponenty vztahu mezi učitelem a žákem - Nový pohled na staré téma
Autoři SUCHÁČEK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání ECER 2016 Leading Education: The Distinct Contributions of Educational Research and Researchers, Dublin, 22-26 August 2016, 2016.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/16:00090677
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky vztahy mezi učitelem a žákem; interakce ve školní třídě; sociální dimenze vzdělávání; studentské výsledky
Klíčová slova anglicky teacher-student relationships; classroom interaction; social dimension of education; student outcomes
Štítky rivok
Změnil Změnila: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Změněno: 11. 4. 2017 16:52.
Anotace
Over 40 years, the researchers have been investigating the nature and quality of relationships between students and teachers, their impact and development. There is a growing consensus that teacher-student relationships (TSR) play a crucial role in motivating and engaging students to learn (Wentzel, 2009) in academic achievement domains as well as it is essential for students’ well-being (Battistich, Solomon, Brophy & Good, 1974, 1986; Hoagwood & Johnson, 2003; Pianta, 2011; Wubbels, den Brok, van Tartwijk & Levy, 2012). Despite these compelling results there is no systematic research focusing on TSR topic in the Czech Republic. One of the goals of my dissertation (I want to present one part of my dissertation at the ECER conference) is to draw attention to this very important topic and in this way I would like to attempt to start a discussion about foreign experience and possibilities of improving education through deliberate work on relationships in the classroom.
Anotace česky
Vědci přes 40 let zkoumají povahu a kvalitu vztahu mezi učitele a žákem, jejich vliv a vývoj. Panuje shoda na tom, že právě vztahy mezi učitelem a žáky jsou klíčové pro motivaci a angažovanost žáků k učení (Wentzel, 2009), ale taky pro jejich výsledky vzdělávání a obecně well-being. V České republice však není tématu věnována systematická pozornost. Jedním z cílů mé dizertační práce tak je upoutat pozornost vědecké komunity k tomuto tématu a otevřít diskuzi na téma vztahů ve vzdělávání.
Návaznosti
MUNI/A/1147/2015, interní kód MUNázev: Celoživotní učení v institucionálních souvislostech
Investor: Masarykova univerzita, Celoživotní učení v institucionálních souvislostech, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 25. 9. 2024 17:21