Střídání kódů v hodinách angličtiny u učitelů expertů pohledem konverzační analýzy
TŮMA, František. Střídání kódů v hodinách angličtiny u učitelů expertů pohledem konverzační analýzy. In Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku (QAK). 2016. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Střídání kódů v hodinách angličtiny u učitelů expertů pohledem konverzační analýzy |
Název anglicky | Code-switching in expert teachers‘ EFL classrooms: A conversation analysis perspective |
Autoři | TŮMA, František. |
Vydání | Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku (QAK), 2016. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Prezentace na konferencích |
Obor | 50300 5.3 Education |
Stát vydavatele | Slovensko |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
Změnil | Změnil: doc. Mgr. František Tůma, Ph.D., učo 119281. Změněno: 20. 3. 2017 12:44. |
Anotace |
---|
Příspěvek se zabývá střídáním kódů (tj. přepínání z angličtiny do češtiny a zpět) v hodinách angličtiny jako cizího jazyka. Teoreticky a metodologicky studie vychází z Auerova sekvenčního přístupu, který používá etnometodologickou konverzační analýzu a nahlíží na výskyty střídání kódů jako na potenciální kontextualizační vodítka. Cílem prezentované analýzy bylo odhalit kontextualizační mechanismy střídání kódů v interakci učitel-student. Studie vychází z 13 videonahrávek hodin angličtiny vedených učiteli experty na základních školách v Česku. Analýza odhalila, jak účastníci interakce používali střídání kódů ke kontextualizaci (1) odboček, (2) oprav a (3) reiterací. Výstupy jsou diskutovány ve vztahu k rámcům pro výzkum interakce ve třídě. |
Anotace anglicky |
---|
The paper deals with code-switching (i.e.alterations from English to Czech and vice versa) in English as a foreign language (EFL) classrooms. The study builds on Auer’s sequential approach, which employs ethnomethodological conversation analysis and views instances of code-switching as potential contextualization cues. The aim of the analysis was to uncover the contextualization mechanisms underlying code-switching in teacher-student classroom interaction. The data comprised 13 videorecordings of EFL classes conducted by expert teachers at basic schools in the Czech Republic. The analysis revealed how code-switching was used to contextualize (1) digressions, (2) repair work and (3) reiterations. The outcomes are discussed in relation to the frameworks for researching classroom interaction. |
Návaznosti | |
---|---|
GA15-08857S, projekt VaV | Název: Interakce ve výuce anglického jazyka na vysoké škole |
Investor: Grantová agentura ČR, Interakce ve výuce anglického jazyka na vysoké škole |
VytisknoutZobrazeno: 21. 9. 2024 01:20