NEŠLEHA, Josef a Karel URBANOVSKÝ. Study of Financial Literacy in the Field of Insurance Products. In Jan Krajíček, Josef Nešleha, Karel Urbanovský. European Financial Systems 2016. Brno: Masarykova univerzita, 2016, s. 490-495. ISBN 978-80-210-8308-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Study of Financial Literacy in the Field of Insurance Products
Autoři NEŠLEHA, Josef (203 Česká republika, garant, domácí) a Karel URBANOVSKÝ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Brno, European Financial Systems 2016, od s. 490-495, 6 s. 2016.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14560/16:00090797
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-210-8308-0
UT WoS 000385692200065
Klíčová slova anglicky insurance; financial literacy; customer; protection
Změnil Změnil: Ing. Josef Nešleha, učo 369837. Změněno: 14. 11. 2016 10:20.
Anotace
The protection of customers who take out life insurance becomes to be more important, as there is an increasing number of such products. Therefore, it is more likely that customers do not have all decisive information they need to deal with an insured event. The goal of this article is to verify the level of financial literacy in the field of life insurance products. Consequently, the goal is to investigate whether customers of insurance companies are provided with sufficient amount of information related to the products they look for, or whether some important information is missing, and such clients have to search for it on their own. The research is based on an electronic questionnaire. The target audience of this research is limited to those who have already taken out life insurance, since this group of people should be more familiar with conditions, restrictions and other features of such products. In terms of used methods, Pearson chi-squared test is employed in order to reveal a link between financial literacy of insurance products and between different criteria. Other methods are descriptive statistics and basic statistical data processes.
Návaznosti
MUNI/A/0916/2015, interní kód MUNázev: Behaviorální a znalostní aspekty obchodování a oceňování finančních aktiv
Investor: Masarykova univerzita, Behaviorální a znalostní aspekty obchodování a oceňování finančních aktiv, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 19. 9. 2024 15:19