HORKÁ, Hana, Jana KRATOCHVÍLOVÁ a Veronika RODOVÁ. Rozvíjení didaktických dovedností v učitelském vzdělávání. Online. In Petr Hlaďo. Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2016. 1. vyd. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2016. s. 124-137. ISBN 978-80-7509-426-1. [citováno 2024-04-24]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Rozvíjení didaktických dovedností v učitelském vzdělávání
Název anglicky Developing didactic skills in teacher training
Autoři HORKÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí), Jana KRATOCHVÍLOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Veronika RODOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání 1. vyd. Brno, Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2016, od s. 124-137, 14 s. 2016.
Nakladatel Mendelova univerzita v Brně
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/16:00090834
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7509-426-1
Klíčová slova česky psychodidaktika; živý obraz; reflexe; kooperace; otevřené kódování; diskurzivní interpretace obsahu; didaktické dovednosti
Klíčová slova anglicky still image; reflection; cooperation; open coding; discursive interpretation of the content; didactic skills
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 28. 2. 2017 11:06.
Anotace
Příspěvek představuje vybrané výukové strategie, založené na psychodidaktické aplikaci vzdělávacího obsahu a umožňující zapojovat do procesu výuky percepci, kooperaci, tvořivost a reflexi jako moderní požadavky na kvalitu vzdělávání dospělých. Předkládá vybrané výukové situace, které jsou analyzovány kvalitativními metodologickými postupy, vycházejícími ze strategií otevřeného kódování a diskurzivní interpretace, což odpovídá typu akčního deskriptivního výzkumu.
Anotace anglicky
The paper introduces selected educational strategies based on the psychodidactic application of educational content and enabling to involve perception, cooperation, creativity, and reflection in the process of education as the modern requirements for the quality of educating the adults. It presents selected educational situation, which have been analysed using qualitative methods based on the strategies of direct coding and discursive interpretation, which corresponds with the type of descriptive action research.
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 12:56