2016
Všichni moji blízcí: Hierarchie citové vazby a emoce v adolescenci - pilotní studie
HORSKÁ, Eliška, Lenka PIVODOVÁ, Tomotaka UMEMURA a Lenka LACINOVÁZákladní údaje
Originální název
Všichni moji blízcí: Hierarchie citové vazby a emoce v adolescenci - pilotní studie
Název anglicky
All My Loved Ones: Attachment Hierarchy and Emotions in Adolescence – A Pilot Study
Autoři
HORSKÁ, Eliška, Lenka PIVODOVÁ, Tomotaka UMEMURA a Lenka LACINOVÁ
Vydání
Psychologické dny, Olomouc, 2016
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
Klíčová slova česky
hierarchie citové vazby; adolescence; interpersonální vztahy
Klíčová slova anglicky
attachment hierarchy; adolescence; interpersonal relationships
Změněno: 15. 9. 2016 20:14, doc. Mgr. Lenka Lacinová, Ph.D.
V originále
Příspěvek vychází z výsledků práce na projektu “Vývoj vztahů v adolescenci: Využití perspektivy citové vazby, dynamicko-systémového přístupu a metody časových řad“, jehož záměrem je prozkoumat, jak se mění a vzájemně ovlivňují vztahy v období rané až pozdní adolescence. Cílem projektu je ověřit a rozšířit poznatky ohledně vývoje hierarchie citové vazby v období adolescence. V českém prostředí se tedy jedná o ojedinělý výzkumný projekt. V rámci příspěvku budou prezentovány předběžné výsledky jedné z pilotáží, které se účastnilo 97 adolescentů ve věku od 11 do 15 let, kteří navštěvují víceleté gymnázium. Cílem pilotního výzkumu bylo ověření psychometrických vlastností a použitelnosti následujících metod: Important People Interview (Rosenthal & Kobak, 2010) zjišťujícího hierarchii citové vazby a The Positive Affect and Negative Affect Schedule - Child Form (Laurent & Catanzaro, 1999), který slouží ke zjištění emočního rozpoložení respondentů během posledních týdnů. Prezentovány budou základní deskriptivní statistiky a základní údaje o podobě hierarchie citové vazby v období rané až střední adolescence.
Anglicky
The presentation is based on the project “The development of adolescent relationships: Using an attachment theory perspective, a dynamic systems approach, and a time-series method” whose aim is to explore how the changing and interdependent relationships during the early to late adolescence. The aim of the project is to verify and extend the knowledge about the development of attachment hierarchy in adolescence. It is a unique research project in the Czech environment. As part of the contribution were presented preliminary results from pilot study which was attended by 97 adolescents aged 11 to 15 years old who attend high school. The aim of the pilot study was to verify the psychometric properties and applicability of the following methods: Important People Interview (Rosenthal & Kobak, 2010) capturing an attachment hierarchy and The Positive Affect and Negative Affect Schedule - Child Form (Laurent & Catanzaro, 1999) which is used to detect emotional state of the respondents in recent weeks. Descriptive statistics and basic information about the attachment hierarchy from early to middle adolescence were presented.
Návaznosti
GA16-03059S, projekt VaV |
|