POL, Milan, Martin SEDLÁČEK a Bohumíra LAZAROVÁ. Instrumental values of headteachers in the context of leadership focus. In 25th Conference of ENIRDELM: Leading for Equity and Quality in Education. Jurmala, Lotyšsko. 2016.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Instrumental values of headteachers in the context of leadership focus
Název česky Hodnotová orientace ředitelů škol v kontextu jejich priorit v oblasti vedení
Autoři POL, Milan (203 Česká republika, garant, domácí), Martin SEDLÁČEK (203 Česká republika, domácí) a Bohumíra LAZAROVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 25th Conference of ENIRDELM: Leading for Equity and Quality in Education. Jurmala, Lotyšsko, 2016.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Lotyšsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/16:00090874
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky instrumentální hodnoty; vedení školy; ředitelé škol
Klíčová slova anglicky instrumental values; leadership; headteachers
Štítky rivok
Změnil Změnila: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Změněno: 11. 4. 2017 13:07.
Anotace
The authors of this contribution present the results of a quantitative research carried out in 2015 with a large sample of headteachers at Czech basic schools. Based on a factor analysis of data (EFA) obtained from a self-constructed questionnaire, they have identified eight focus areas in educational leadership: teacher needs, social climate, interest in pupils, school vision, cooperation with parents, curriculum, educational results and professional development. This contribution presents selected results of follow-up analyses pointing out the relations between instrumental values (Rokeach Value Survey) as preferred by headteachers and the focus of educational leadership.
Anotace česky
Autoři příspěvku prezentují výsledky kvantitativního výzkumu, který realizovali v roce 2015 na rozsáhlém vzorku ředitelů českých základních škol. Na základě faktorové analýzy dat (EFA), která získali za využití dotazníku vlastní konstrukce, identifikovali osm oblastí zaměření pedagogického vedení: potřeby učitelů, sociální klima, zájem o žáky, vize školy, spolupráce s rodiči, kurikulum, vzdělávací výsledky a profesionální rozvoj. Příspěvek přináší vybrané výsledky navazujících analýz, které ukazují na vztahy mezi instrumentálními hodnotami (Rokeach Value Survey) preferovanými řediteli škol a zaměřeností pedagogického vedení.
Návaznosti
MUNI/A/1147/2015, interní kód MUNázev: Celoživotní učení v institucionálních souvislostech
Investor: Masarykova univerzita, Celoživotní učení v institucionálních souvislostech, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 20. 9. 2024 01:51