Vnímání kurikulárních změn učiteli ZŠ: shrnutí výsledků dotazníkového šetření
JANÍK, Tomáš, Karolína PEŠKOVÁ, Tomáš JANKO, Michaela SPURNÁ a Petr KNECHT. Vnímání kurikulárních změn učiteli ZŠ: shrnutí výsledků dotazníkového šetření. In 24. výroční konference ČAPV: Síťování (networking) v pedagogickém výzkumu. 2016. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Vnímání kurikulárních změn učiteli ZŠ: shrnutí výsledků dotazníkového šetření |
Název česky | Vnímání kurikulárních změn učiteli ZŠ: shrnutí výsledků dotazníkového šetření |
Název anglicky | : Primary and lower secondary school teachers’ perception of curriculum changes: summarizing the survey results |
Autoři | JANÍK, Tomáš, Karolína PEŠKOVÁ, Tomáš JANKO, Michaela SPURNÁ a Petr KNECHT. |
Vydání | 24. výroční konference ČAPV: Síťování (networking) v pedagogickém výzkumu, 2016. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Prezentace na konferencích |
Obor | 50300 5.3 Education |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
Klíčová slova česky | vnímání kurikulárních změn, učitelé ZŠ, dotazníkové šetření |
Klíčová slova anglicky | perception of curriculum changes, primary and lower secondary school teachers, questionnaire survey |
Změnil | Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 5. 3. 2017 15:58. |
Anotace |
---|
Teoretické ukotvení příspěvku vychází z tzv. Concern based adoption modelu. Širší teoretický rámec šetření je založen na předpokladu, že procesy a rozhodnutí týkající se zavádění kurikulárních změn v praxi jsou subjektivní povahy. Rozhodující faktory ovlivňující implementaci změn jsou proto interpretace, přesvědčení a zkušenosti učitelů - hlavních aktérů implementace. Cílem dotazníkového šetření, je zjistit, jak učitelé ZŠ vnímají změny školního kurikula a jak je s časovým odstupem implementují. |
Anotace anglicky |
---|
The theoretical framework of the contribution is based on the Concern based adoption model (George, Hall, & Stiegelbauer, 2006), which operationalizes the curriculum change implementation by means of three dimensions: innovation configuration map, stages of concern, and levels of use. Broader theoretical context of the research respects the presumption that processes and decisions connected with the implementation of curriculum changes in practice are of a subjective nature. Key factors influencing the curriculum change implementation represent interpretations, beliefs and experiences of teachers - the main agents of the implementation. The aim of the questionnaire survey is to find out how primary and lower secondary school teachers perceive previous curriculum changes and how they implement them. |
Návaznosti | |
---|---|
GA15-05122S, projekt VaV | Název: Mezi akceptací a resistencí: Vnímání kurikulárních změn učiteli v období deseti let implementace reformy |
Investor: Grantová agentura ČR, Mezi akceptací a resistencí: Vnímání kurikulárních změn učiteli v období deseti let implementace reformy |
VytisknoutZobrazeno: 18. 10. 2024 00:44