2016
The evaluation of strategic activities’ importance in small and medium - sized entreprises
ŠVANDOVÁ, Eva a Pavla ODEHNALOVÁZákladní údaje
Originální název
The evaluation of strategic activities’ importance in small and medium - sized entreprises
Autoři
ŠVANDOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí) a Pavla ODEHNALOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Sofia, 3rd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences & Arts SGEM 2016 Conference Proceedings, od s. 747-754, 8 s. 2016
Nakladatel
STEPF92 Technology
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50600 5.6 Political science
Stát vydavatele
Bulharsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14560/16:00090988
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
ISBN
978-619-7105-76-6
UT WoS
000395727200098
Klíčová slova anglicky
strategic management; environment; small and medium-sized enterprises
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 6. 4. 2018 13:45, Mgr. Daniela Marcollová
Anotace
V originále
Small and medium-sized enterprises (SMEs) in the construction industry are facing an economic crisis that they have to cope with. The presence of strategic management supports the competitiveness of the enterprises, as confirmed by numerous empirical studies. The behaviour of the Czech companies is influenced by their communist history and their resistance to long-term planning. So the utilisation of strategic activities within the managing of companies can be lower in comparison with Austria. The purpose of this paper is to examine the factors influencing the level of strategic activities' implementation in SMEs in the Czech Republic and Austria.
Návaznosti
MUNI/A/0909/2015, interní kód MU |
|