a 2016

Vizuální geografická informace v geografickém vzdělávání: teoretické ukotvení a operacionalizace

JANKO, Tomáš, Petr KNECHT, Sylvie Rita KUČEROVÁ a Jan Daniel BLÁHA

Základní údaje

Originální název

Vizuální geografická informace v geografickém vzdělávání: teoretické ukotvení a operacionalizace

Název česky

Vizuální geografická informace v geografickém vzdělávání: teoretické ukotvení a operacionalizace

Název anglicky

Visual geographical information within geographical education: theoretical rationale and operationalization

Autoři

JANKO, Tomáš, Petr KNECHT, Sylvie Rita KUČEROVÁ a Jan Daniel BLÁHA

Vydání

24. výroční konference ČAPV: Síťování (networking) v pedagogickém výzkumu, 2016

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Konferenční abstrakt

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

didaktika geografie, geografické vzdělávání, obrazová reprezentace, visual turn, vizuální informace

Klíčová slova anglicky

didactics of geography, geographical education, pictorial representation, visual information, visual turn
Změněno: 6. 3. 2017 09:10, Mgr. Tomáš Janko, Ph.D.

Anotace

V originále

Poster je součástí řešení projektu GAČR Vizuální geografická informace a její role v geografickém vzdělávání (GA16-01003S). Cílem je vymezit a operacionalizovat "vizuální geografickou informaci" jako koncept umožňující srozumitelné a žákům blízké objasňování abstraktních geografických jevů. Konkrétně budou v příspěvku představeny inherentní vlastnosti vizuální geografické informace a objasněny přínosy konceptu z hlediska didaktické transformace vzdělávacího obsahu. Uvedeny budou i konkrétní příklady efektivní vizuální geografické informace.

Anglicky

The poster represents part of the research project "Visual geographical information and its role in geographical education" (GAČR GA16-01003S). Aim of the contribution is to define and operationalize the visual geographical information as a concept allowing for more understandable and responsive explanation of abstract geographical phenomena. Specifically, the inherent qualities of visual geographical information will be introduced in the contribution. The educational benefits of the concept, regarding didactical transformation of the educational content will be explained. Described are the examples of effective visual geographical information.

Návaznosti

GA16-01003S, projekt VaV
Název: Vizuální geografická informace a její role v geografickém vzdělávání
Investor: Grantová agentura ČR, Vizuální geografická informace a její role v geografickém vzdělávání