BERÁNEK, Jaroslav. Kvadratické rovnice ve školské matematice. In Peter Jakúbek, Tomáš Lengyelfalusy. 10. didaktická konferencia. Zborník príspevkov, Dubnica vad Váhom 13. apríl 2016. 1. vyd. Dubnica nad Váhom: Dubnický technologický inštitút v Dubnici nad Váhom, 2016, s. 68-73. ISBN 978-80-89732-67-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Kvadratické rovnice ve školské matematice
Název anglicky Quadratic equations in teaching of mathematics
Autoři BERÁNEK, Jaroslav (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Dubnica nad Váhom, 10. didaktická konferencia. Zborník príspevkov, Dubnica vad Váhom 13. apríl 2016, od s. 68-73, 6 s. 2016.
Nakladatel Dubnický technologický inštitút v Dubnici nad Váhom
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/16:00091053
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-89732-67-8
Klíčová slova česky Kvadratická rovnice; vztahy mezi kořeny a koeficienty; problémové vyučování
Klíčová slova anglicky Quadratic equations; relations between roots and coefficients; problem teaching
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. RNDr. Jaroslav Beránek, CSc., učo 2311. Změněno: 14. 2. 2017 10:02.
Anotace
Příspěvek vznikl na základě výzkumu zaměřeného na inovaci obsahu a forem výuky matematiky na středních školách. Obsahem příspěvku jsou kvadratické rovnice a jejich využití při rozvíjení matematického myšlení studentů. Ačkoliv problematika kvadratických rovnic se na první pohled jeví jako zcela prozkoumaná, neustále je možno nacházet různé zajímavosti, které se řešení kvadratických rovnic dotýkají. Tyto doplňky přitom nejsou příliš vzdáleny od osnov školské matematiky a proto je lze využít i pro samostatnou činnost studentů v rámci problémové výuky v matematice.
Anotace anglicky
The article was created as the result of the research oriented at innovation of the content and forms of secondary school mathematics teaching. The article deals with quadratic equations and their usage at the development of students´ mathematical thinking. Although the area of quadratic equations seems to be completely exploited, there still can be found different pecularities in which quadratic equations are included. These additions are not too diverse from school mathematics curriculum and therefore they can be easily used for independent students´ activities within problem teaching of mathematics.
VytisknoutZobrazeno: 6. 5. 2024 04:10