LAZAROVÁ, Bohumíra a Milan POL. Strategie řízení kvality ve škole: od kolegiálních vztahů k organizačnímu učení. In Konference Škola v kontexte psychológie zdravia a pozitívnej psychológie. Paueurópska vysoká škola, Bratislava. 2016.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Strategie řízení kvality ve škole: od kolegiálních vztahů k organizačnímu učení.
Název anglicky Strategy of quality management: from collegial relations to organizational learning
Autoři LAZAROVÁ, Bohumíra a Milan POL.
Vydání Konference Škola v kontexte psychológie zdravia a pozitívnej psychológie. Paueurópska vysoká škola, Bratislava. 2016.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky škola; učitelé; kolegiální podpora; organizační učení; mentoři
Klíčová slova anglicky school; teachers; collegial support; organizational learning; mentors
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnil: prof. PhDr. Milan Pol, CSc., učo 75. Změněno: 7. 10. 2016 12:27.
Anotace
V důsledku celoevropských i národních školsko-politických trendů jsou školy již po léta vystaveny požadavkům na zásadnější vnitřní proměnu. Úspěšná proměna jde ruku v ruce s rozvojem procesů učení ve školách, a to nejen žáků, ale i dospělých. Ty mohou být podporovány zevnitř i zvnějšku osobami, které lze pokládat za „agenty změny“ – jde o pedagogické konzultanty, mentory a jiné školní specialisty. Cílem příspěvku je ukázat na příkladu dobré praxe a výsledcích evaluačního výzkumu, jakou pedagogičtí konzultanti a mentoři podporují procesy organizačního učení a jak rozvíjejí zdravé kolegiální vztahy mezi učiteli.
VytisknoutZobrazeno: 18. 9. 2024 23:35