2016
Informační systémy ve vzdělávání. Od matrik k sémantickým technologiím a dialogovým systémům pro učení
ČERNÝ, MichalZákladní údaje
Originální název
Informační systémy ve vzdělávání. Od matrik k sémantickým technologiím a dialogovým systémům pro učení
Název anglicky
Information systems in education
Autoři
Vydání
1. vyd. Brno, 138 s. 2016
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
ISBN
978-80-210-8326-4
Klíčová slova česky
pedagogika; informační systémy; dialogové systémy; AI
Klíčová slova anglicky
pedagogy; Information Systems; dialogue systems; AI
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 13. 12. 2016 18:03, Mgr. Martina Dvořáková
V originále
Publikace Informační systémy ve vzdělávání nabízí komplexní a originální pohled na tuto problematiku. Dává dohromady témata, která jsou vlastní projektování informačních systémů obecně s tématy, která jsou vlastní jiným oblastem – legislativa, design služeb, dialogové systémy, umělá inteligence, pedagogika atp. Vytváří tak interdisciplinárně pojatou, netradičně řešenou publikaci, která se snaží být základním myšlenkovým východiskem pro tvůrce informačních systémů ve vzdělávání. V rámci různých přístupů k problematice informačních systémů vytvoří velice netradiční koncept, který je psán především pro pedagogy či sociální a kognitivní vědce. Je v něm velice málo technických podrobností a neočekáváme žádné speciální čtenářovy předchozí znalosti z této oblasti. Publikace je koncipována jako přehledová monografie, která může nabídnout určité specifické paradigma tvorby informačních systémů ve vzdělávání.
Anglicky
The publication Information Systems in Education offers a comprehensive and original view of this issue. Brings together the topics of designing information systems generally with topics that are inherent in other areas – legislation, service design, dialog systems, artificial intelligence, education and so on. Thus creating an interdisciplinary conceived, unconventional solutions a publication that strives to be the starting point for the creators of information systems in education. Among the various approaches to the issue of information systems creates a very unusual concept, which is written primarily for teachers and social and cognitive scientists. It has very few technical details and do not expect any special reader's prior knowledge of the area. The publication is designed as a surveillance monograph, which may offer some specific paradigm of development of information systems in education.