B 2016

Informační systémy ve vzdělávání. Od matrik k sémantickým technologiím a dialogovým systémům pro učení

ČERNÝ, Michal

Basic information

Original name

Informační systémy ve vzdělávání. Od matrik k sémantickým technologiím a dialogovým systémům pro učení

Name (in English)

Information systems in education

Authors

Edition

1. vyd. Brno, 138 pp. 2016

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

ISBN

978-80-210-8326-4

Keywords (in Czech)

pedagogika; informační systémy; dialogové systémy; AI

Keywords in English

pedagogy; Information Systems; dialogue systems; AI

Tags

Reviewed
Změněno: 13/12/2016 18:03, Mgr. Martina Dvořáková

Abstract

V originále

Publikace Informační systémy ve vzdělávání nabízí komplexní a originální pohled na tuto problematiku. Dává dohromady témata, která jsou vlastní projektování informačních systémů obecně s tématy, která jsou vlastní jiným oblastem – legislativa, design služeb, dialogové systémy, umělá inteligence, pedagogika atp. Vytváří tak interdisciplinárně pojatou, netradičně řešenou publikaci, která se snaží být základním myšlenkovým východiskem pro tvůrce informačních systémů ve vzdělávání. V rámci různých přístupů k problematice informačních systémů vytvoří velice netradiční koncept, který je psán především pro pedagogy či sociální a kognitivní vědce. Je v něm velice málo technických podrobností a neočekáváme žádné speciální čtenářovy předchozí znalosti z této oblasti. Publikace je koncipována jako přehledová monografie, která může nabídnout určité specifické paradigma tvorby informačních systémů ve vzdělávání.

In English

The publication Information Systems in Education offers a comprehensive and original view of this issue. Brings together the topics of designing information systems generally with topics that are inherent in other areas – legislation, service design, dialog systems, artificial intelligence, education and so on. Thus creating an interdisciplinary conceived, unconventional solutions a publication that strives to be the starting point for the creators of information systems in education. Among the various approaches to the issue of information systems creates a very unusual concept, which is written primarily for teachers and social and cognitive scientists. It has very few technical details and do not expect any special reader's prior knowledge of the area. The publication is designed as a surveillance monograph, which may offer some specific paradigm of development of information systems in education.