BILOVÁ, Štěpánka, Radmila DOUPOVCOVÁ, Barbora CHOVANCOVÁ a Hana NĚMCOVÁ. Getting to Know Each Other: Icebreakers in ESP (or Elsewhere). Humanising Language Teaching. 2016, roč. 18, č. 2. ISSN 1755-9715.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Getting to Know Each Other: Icebreakers in ESP (or Elsewhere)
Autoři BILOVÁ, Štěpánka, Radmila DOUPOVCOVÁ, Barbora CHOVANCOVÁ a Hana NĚMCOVÁ.
Vydání Humanising Language Teaching, 2016, 1755-9715.
Další údaje
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Klíčová slova anglicky ISP, ice-breaker
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Štěpánka Dillingerová, Ph.D., učo 7414. Změněno: 6. 4. 2017 21:08.
Anotace
Teachers know that icebreakers represent an effective introduction to language courses. They are not just one of the usual activities, they can help learners get acquainted, encourage participation by all and bring humor into the class. The paper describes five tried and tested icebreakers from ESP university courses, three for new, first-term, students and two for students who continue in more terms courses. The examples are taken from Natural Sciences and Law students, neverthless, they can be easily adapted for other teaching contexts.
VytisknoutZobrazeno: 1. 9. 2024 01:17