J 2016

Getting to Know Each Other: Icebreakers in ESP (or Elsewhere)

BILOVÁ, Štěpánka, Radmila DOUPOVCOVÁ, Barbora CHOVANCOVÁ a Hana NĚMCOVÁ

Základní údaje

Originální název

Getting to Know Each Other: Icebreakers in ESP (or Elsewhere)

Vydání

Humanising Language Teaching, 2016, 1755-9715

Další údaje

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Klíčová slova anglicky

ISP, ice-breaker

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 6. 4. 2017 21:08, Mgr. Štěpánka Dillingerová, Ph.D.

Anotace

V originále

Teachers know that icebreakers represent an effective introduction to language courses. They are not just one of the usual activities, they can help learners get acquainted, encourage participation by all and bring humor into the class. The paper describes five tried and tested icebreakers from ESP university courses, three for new, first-term, students and two for students who continue in more terms courses. The examples are taken from Natural Sciences and Law students, neverthless, they can be easily adapted for other teaching contexts.