ŠTĚPÁNEK, Kamil. MODERNÍ DĚJINY V REFLEXI POŠTOVNÍ ZNÁMKY A JEJÍ DIDAKTICKÝ POTENCIÁL. In KHONOVÁ, Jana a Barbora HOLUBOVÁ (eds.). Přítomná minulost: XVII. A XXVIII. Letní škola historie. Praha: Nakladatelství Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy, 2016, s. 205-218. ISBN 978-80-7290-872-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název MODERNÍ DĚJINY V REFLEXI POŠTOVNÍ ZNÁMKY A JEJÍ DIDAKTICKÝ POTENCIÁL
Název anglicky MODERN HISTORY IN REFLEXES OF POSTAGE STAMPS AND ITS DIDACTIC POTENTIAL
Autoři ŠTĚPÁNEK, Kamil (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Praha, Přítomná minulost: XVII. A XXVIII. Letní škola historie. od s. 205-218, 14 s. 2016.
Nakladatel Nakladatelství Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 60101 History
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/16:00091183
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7290-872-1
Klíčová slova anglicky history teaching; didactics of history; postage stamps; modern history; propaganda; medial education.
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: PhDr. Kamil Štěpánek, CSc., učo 516. Změněno: 28. 3. 2017 17:51.
Anotace
Text analyzuje didaktické a metodické aspekty uplatnění poštovních známek v edukačním procesu. Poštovní známky reprezentují historický pramen reflektující zejména moderní dějiny. Na základě vhodného výběru lze jejich prostřednictvím v dějepisné výuce výstižně a účinně vysvětlovat zejména mechanismy propagandy. Autor dospívá k závěru: Poštovní známka jako alternativní edukativní médium posiluje především mezipředmětovou kooperaci školní dějepis – mediální výchova.
Anotace anglicky
The text analyzes the didactic and methodological aspects of the use of postage stamps in the educational process. Postage stamps represent a historical source, reflecting mainly modern history. On the basis of an appropriate selection, it is possible to use them in the teaching of history to concisely and effectively explain the particular mechanisms of propaganda. The author concludes: A postage stamp as an alternative educational media strengthens mainly the cross-curricular cooperation of school history - media education.
VytisknoutZobrazeno: 6. 10. 2024 08:55