MÁROVÁ, Ivana. Světlé a stinné stránky vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve švédských školách. Komenský. PdF Masarykova univerzita, 2016, roč. 140, č. 4, s. 49-53. ISSN 0323-0449.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Světlé a stinné stránky vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve švédských školách.
Název česky Světlé a stinné stránky vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve švédských školách.
Název anglicky Bright and downside of education of student with special educational needs in Sweden
Autoři MÁROVÁ, Ivana.
Vydání Komenský, PdF Masarykova univerzita, 2016, 0323-0449.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami, Švédská vzdělávací systém, Inkluzivní vzdělávání
Klíčová slova anglicky Students with special educational needs, Swedish educational system, Inclusive Education
Změnil Změnila: PhDr. Mgr. et Mgr. Bc. Ivana Jůzová, Ph.D., učo 251636. Změněno: 11. 10. 2016 20:20.
Anotace
Příspěvek se zabývá problematikou stinných a světlých stránek inkluzivního vzdělávání ve Švédsku z pohledu pedagogických pracovníků tamních škol. Záměrem příspěvku je poukázat na nutnost vhodného přizpůsobení podmínek vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a potenciální dvojsečnost výlučně inkluzivního systému vzdělávání.
Anotace anglicky
The paper deals with bright and downsides of inclusive education in Sweden from the perspective of the teaching staff of local schools. The intention of this paper is to highlight the need for an appropriate adjustment of the educational conditions of students with special educational needs and potential negative impact of exclusively inclusive education system.
VytisknoutZobrazeno: 18. 9. 2024 22:07