D 2016

Konkurence ve strategické analýze podnikatelského prostředí dle stakeholderského pojetí

CENEK, Martin

Základní údaje

Originální název

Konkurence ve strategické analýze podnikatelského prostředí dle stakeholderského pojetí

Název česky

Konkurence ve strategické analýze podnikatelského prostředí dle stakeholderského pojetí

Název anglicky

Competition in Strategic Analysis of Business Environment According to Stakeholder Approach

Autoři

Vydání

1. vyd. Bratislava, Aktuálne problémy podnikovej sféry 2016, od s. 108-116, 9 s. 2016

Nakladatel

Vydavatelstvo EKONÓM

Další údaje

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

978-80-225-4245-6
Změněno: 13. 10. 2016 10:46, Ing. Martin Cenek, Ph.D.

Anotace

Anglicky

The aim of this paper is to introduce the concept of competition in the business environment, according to the stakeholder approach as a crucial entity for the creation of a systematic methodology for strategic analysis of the company. Presented concepts of competition provides the basis for modern strategic management reflecting current requirements of authoritative trends in the business environment, particularly in the comparison with the traditional approach, represented by Porter's five forces model.