2016
Konkurence ve strategické analýze podnikatelského prostředí dle stakeholderského pojetí
CENEK, MartinZákladní údaje
Originální název
Konkurence ve strategické analýze podnikatelského prostředí dle stakeholderského pojetí
Název česky
Konkurence ve strategické analýze podnikatelského prostředí dle stakeholderského pojetí
Název anglicky
Competition in Strategic Analysis of Business Environment According to Stakeholder Approach
Autoři
Vydání
1. vyd. Bratislava, Aktuálne problémy podnikovej sféry 2016, od s. 108-116, 9 s. 2016
Nakladatel
Vydavatelstvo EKONÓM
Další údaje
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
ISBN
978-80-225-4245-6
Změněno: 13. 10. 2016 10:46, Ing. Martin Cenek, Ph.D.
Anotace
Anglicky
The aim of this paper is to introduce the concept of competition in the business environment, according to the stakeholder approach as a crucial entity for the creation of a systematic methodology for strategic analysis of the company. Presented concepts of competition provides the basis for modern strategic management reflecting current requirements of authoritative trends in the business environment, particularly in the comparison with the traditional approach, represented by Porter's five forces model.