SKOPAL, Pavel. Příběh úspěšné koprodukce. Národní, mezinárodní a transnárodní prvky Tří oříšků pro Popelku. In Tři oříšky pro Popelku. Praha: Národní filmový archiv. s. 36-54. Archivní edice. ISBN 978-80-7004-173-4. 2016.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Příběh úspěšné koprodukce. Národní, mezinárodní a transnárodní prvky Tří oříšků pro Popelku
Název anglicky Story of a Successful Co-production. National, International and Transnational Elements in Three Nuts for Cinderella
Autoři SKOPAL, Pavel (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Praha, Tři oříšky pro Popelku, od s. 36-54, 19 s. Archivní edice, 2016.
Nakladatel Národní filmový archiv
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Popularizační texty a aktivity
Obor Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/16:00091224
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-7004-173-4
Klíčová slova anglicky co-productions; transnational cinema; fairy-tales; state-socialist film production
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Mgr. Pavel Skopal, Ph.D., učo 18130. Změněno: 26. 4. 2017 10:01.
Anotace
Text sleduje kulturně-politické a produkční podmínky spolupráce československého a východoněmeckého filmového studia. Úspěch filmu na produkční rovině, stejně jako jeho popularita u diváků v řadě zemí byly výsledkem několika faktorů: pragmatického přístupu koprodukčních partnerů, poptávky po populární produkci, zesílené tvůrčí krizí rané normalizace, harmonizace zájmů obou zemí v první polovině 70. let v kulturní politice, či sdílení příběhu o Popelce jako součásti národního literárního kánonu.
Anotace anglicky
This paper traces the cultural-political and production conditions of the cooperation between the Czechoslovakian and East German studios . The success of the project at the production stage and the popularity with audience in various countries resulted from several key factors: the pragmatic approach of the co-production partners; the demand for popular audience-oriented productions, which was intensified due to a creative crisis during the normalization years on the side of Barrandov; „rapprochement“ and harmonization of both countries in the first half of 1970's in the field of both cultural politics and the organization of the film industry; the sharing the story of Cinderella as a part of a national literary canon.
Návaznosti
MUNI/A/1129/2015, interní kód MUNázev: Kinematografie a modernita
Investor: Masarykova univerzita, Kinematografie a modernita, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 13:25