HOFMANN, Eduard, Hana SVOBODOVÁ a Petr KNECHT. Geography Curriculum in Czechia: Challenging Opportunities. In Karvánková, P., Popjaková, D., Vančura, M., Mládek, J. (Eds.). Current Topics in Czech and Central European Geography Education. 1. vyd. Switzerland: Springer International Publishing AG Schwitzerland. s. 15-32. Springer Nature. ISBN 978-3-319-43613-5. doi:10.1007/978-3-319-43614-2_2. 2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Geography Curriculum in Czechia: Challenging Opportunities
Autoři HOFMANN, Eduard (203 Česká republika, garant, domácí), Hana SVOBODOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Petr KNECHT (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Switzerland, Current Topics in Czech and Central European Geography Education, od s. 15-32, 18 s. Springer Nature, 2017.
Nakladatel Springer International Publishing AG Schwitzerland
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Švýcarsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/17:00095898
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-3-319-43613-5
Doi http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-43614-2_2
Klíčová slova anglicky geography education; curriculum; Czech Republic
Štítky topvydavatel
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Mgr. Petr Knecht, Ph.D., učo 53924. Změněno: 4. 4. 2018 11:57.
Anotace
The contents of this chapter are a comparison of the secondary school geography curriculum in the Czech Republic, Slovakia and Poland. We are fully aware that the concepts as well as the contents of geographic education differ in every single country with respect to geographical knowledge, due to the country’s history, language and culture. In other words, every curriculum is influenced by its national context. The creators of the geography curriculum will find lots of topics on how to teach designed to promote learning. The chapter will be divided into three main subchapters devoted to geographic education in the Czech Republic, Slovakia and Poland. Each of these subchapters can provide an understanding of the general educational system in these countries, current issues, developments, problems, changes, and trends in teaching geography. At the same time, attention will be paid to the strengths and weaknesses of current geographic education. The final summary will be targeted at the comparison of selected teaching processes and approaches in a broader international especially Central European context.
Návaznosti
MUNI/A/0946/2015, interní kód MUNázev: Využívání terénní výuky na ZŠ jako specifické výukové strategie
Investor: Masarykova univerzita, Využívání terénní výuky na ZŠ jako specifické výukové strategie, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 23. 4. 2024 08:54